ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزییات هک نمایشگرهای فرودگاه تبریز

| پنجشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی اعلام کرد: شب گذشته، نمایشگرهای فرودگاه بین المللی تبریز، هک و برای دقایقی خاموش شدند.

مصطفی صفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اتفاق ساعت 21:30 دقیقه دیشب روی داد و نمایشگرها سه چهار دقیقه خاموش شدند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش کارشناسان این مشکل حل شد و نمایشگرها در زمان حاضر فعال هستند.
وی ادامه داد: علت و منشاء وقوع این اتفاق از سوی نهادهای مسوول در دست بررسی است.
دو هفته قبل نیز نمایشگرهای فرودگاه مشهد توسط فرد یا افرادی هک شد.
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز پس از فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره) تهران، فرودگاه های مشهد، اصفهان و شیراز از نظر تعداد پرواز و حجم مسافر در رده ششم فرودگاه های کشور قرار دارد.

 

جزئیات از هک سیستم‌های فرودگاه تبریز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: هیچ اختلالی در روند فعالیت فرودگاه تبریز رخ نداد و پس از بازگشت سیستم‌ها در عرض ۳ تا ۴ دقیقه، همه چیز به حالت عادی بازگشت.

به گزارش تسنیم، رحیم شهرتی‌فر با اشاره به حمله سایبری و هک سیستم‌های مانیتوری فرودگاه تبریز اظهار داشت: این حمله ساعت ۲۱:۳۰ دیشب به مدت ۳ الی ۴ دقیقه بود که بلافاصله برای مقابله با این حمله از سوی سرور مرکزی اقدام شد.

وی افزود: هیچ اختلالی در روند فعالیت فرودگاه تبریز رخ نداد و پس از بازگشت سیستم‌ها در عرض ۳ الی ۴ دقیقه، همه چیز به حالت عادی بازگشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه قبلا فرودگاه مشهد هم با اینگونه حمله سایبری مواجه شده بود گفت: این سرور‌های فرودگاهی در تهران مستقر است که باید شرکت فرودگاه‌های کشور هوشمندانه عمل کرده و از اقداماتی مشابه در آینده پیشگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس فتا پیگیر این اتفاق است، ابراز داشت: نهاد‌های مسئول هم در حال پیگیری شناسایی عاملین و رفع حفره‌های امنیتی برای نفوذ و هک این سیستم‌ها هستند.

  • ۹۷/۰۳/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">