ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نمره سواد دیجیتالی ایرانی‌ها؛ ۱۲ از ۱۰۰

| سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: علیرغم اینکه ضریب نفوذ اینترنت و گوشی‌های هوشمند در ایران بالای ۵۰ درصد است، اما متأسفانه دانش و سواد دیجیتالی مردم ۱۲ از ۱۰۰ است.

حمید ضیائی پرور در حاشیه همایش فعالان سواد فضای مجازی سراسر کشور در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: نشست فعالان فضای مجازی پیش درآمدی بر دومین همایشی است که قرار است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فصل پاییز برگزار کند و هدف همه این همایش‌ها تولید ادبیات مربوط به حوزه تازه مجازی و سواد مجازی در حوزه دیجیتال است.

وی ادامه داد: مردم ما دسترسی‌های فراوانی به ابزار و فناوری‌های دیجیتالی پیدا کردند، اما مهارت‌ها و آگاهی‌های لازم برای استفاده از این ابزار‌ها را به اندازه کافی ندارند، بررسی‌های مرکز فضای مجازی نشان می‌دهد علیرغم اینکه ضریب نفوذ اینترنت و گوشی‌های هوشمند در ایران بالای ۵۰ درصد است و پا به پای دنیا پیش رفته ایم، اما متأسفانه دانش و سواد دیجیتالی مردم در سطح بسیار پایینی است به شکلی که طبق گزارش رسمی مرکز ملی فضای مجازی از صد نمره ۱۲ نمره بیشتر نیست که این عدد بسیار نامناسب است.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال افزود: نحوه کارکردن با موتورهای جستجوگر، نحوه آگاهی مردم از تراکنش‌های بانکی، نحوه کسب اطلاعات از شبکه‌های اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، فریب‌های فضای مجازی و کلاهبرداری‌های اینترنتی و از موارد بررسی‌های مرکز ملی فضای مجازی است.

ضیائی پرور گفت: هدف این همایش به طور کلی این است که کسانی که در حوزه فضای مجازی صاحب تجربه هستند دور هم جمع شوند و باهم افزایی دانش آن‌ها با تبادل و تعامل دستگاه‌ها بتوانیم راهکارهای مناسبی برای فضای مجازی اتخاذ کنیم و در نهایت سطح سواد دیجیتالی مردم که هدف اصلی است افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی این مرکز وظیفه فرهنگ سازی دانش دیجیتال در سطح جامعه را دارد افزود: تعامل خوبی با وزارت آموزش و پرورش داریم و کتابی با عنوان سواد رسانه‌ای تدوین کرده ایم که از سال تحصیلی جدید ۹۶ - ۹۷ برای دانش آموزان مقطع دهم دبیرستان تدریس می‌شود، اگر چه نواقصی دارد، اما بازهم بودنش بهتر از نبودنش است و این گام مهمی است که باید تکمیل شود.

  • ۹۶/۰۶/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">