ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نواقص تعرفه های دیتا بررسی می شود

| يكشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۸۴، ۱۱:۲۳ ق.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، گفت: طرح راهبری دولت الکترونیک در کشور طی جلسه‌ای با دفتر فناوری اطلاعات ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت.

مهندس ”نقوی” در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که تهیه‌ی برنامه‌ی چهارم توسعه‌ی ICT مراحل پایانی خود را طی می‌کند، اظهار داشت: آخرین ویرایش‌ها بر روی برنامه‌ی مذکور انجام گرفته تا با بازنگری‌های لازم، برنامه‌ی معقول‌تر و منطقی‌تر شود.

وی، افزود: سند فرابخشی بحث IT در وزارتخانه‌های کشور، آموزش و پرورش، بهداشت و بازرگانی از نظر ردیف اعتبارات مورد بررسی قرار گرفته تا ردیف بودجه‌ی اختصاصی به IT در توسعه‌ی ICT کشور‌ ساماندهی شود.

وی، افزود: در شورای فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، بازنگری بر روی نواقص جزئی تعرفه‌های شرکت ارتباطات دیتا انجام شد، زیرا به نظر می‌رسید پیرو کاهش 50 درصدی قیمت اینترنت که از ابتدای سال انجام شد، نکاتی بدون کارشناسی مطرح شده بود که برای شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان مشکل ایجاد می‌کرد.

وی، ادامه داد: این بازنگری برای رفع نواقص و نکات ابهام در مورد واگذاری خطوط پرسرعت، ظرفیت‌های کمتر از 2 مگابیت بر ثانیه، ضرایب در جدول تعرفه‌های دیتا که بعضا تناسب خاص خود را نداشتند و ارائه‌ی سرویس در جاهایی که بخش خصوصی امکان ارائه‌ی اینترنت پرسرعت را ندارد صورت می‌گیرد.

وی، همچنین خاطرنشان کرد: این هفته طرح راهبری دولت الکترونیک طی جلسه‌ای با مرکز تحقیقات و دوستان در دفتر IT ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفته که به نوعی دیدگاه‌های کلی حکومت در بحث تحقق دولت الکترونیک را مشخص می‌کند. سعی داریم در این بحث جایگاه هر وزارتخانه و سازمان در بحث تحقق دولت الکترونیک مشخص شود.‌ بدین ترتیب طرح راهبری دولت الکترونیک در دستور کار هیات دولت قرار گرفت.

وی، افزود: در راستای کمک به ساماندهی بحث IT و محقق شدن دولت الکترونیک، شورای عالی فناوری اطلاعات نیز با تهیه‌ی نظام ملی IT کشور به توسعه‌ی IT کمک خواهد کرد.

وی، خاطرنشان کرد: یکی از موارد مورد پیگیری ما در شورا، بحث و بررسی تشکیل اتحادیه‌ی شرکت‌های اینترنتی است که امیدواریم هر چه سریع‌تر اتحادیه شکل گیرد.

وی ادامه داد: تهیه و فرآیند پذیرش شرکت‌های ISP که در آن وظایف شرکت دیتا و شرکت مخابرات استان، سازمان تنظیم مقررات و سایر نهادهای مسؤول مشخص گردید و تهیه‌ی فرآیند نظارت بر ISPها نیز از جمله مواردی بود که در آن تکلیف اداره‌ی کل حراست و معاونت IT وزارت و شرکت دیتا مشخص شد و در اثر این ساماندهی، اقدامات ناهماهنگ و ناموزون توسط شرکت یا سازمان‌های تابعه‌ی وزارت جلوگیری خواهد شد. همچنین با همکاری خود ISPها در صدد تهیه‌ی پارامترهای لازم جهت رتبه‌بندی ISPها هستیم تا مردم بر اساس اعلام ماهانه بتوانند ISP مورد نظر خود را بر اساس پارامترهای کمی و کیفی انتخاب کنند.

وی در مورد برنامه‌های آتی شورای فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، گفت: پس از تصویب نهایی سند توسعه‌ی بخش ICT و ابلاغ آن، با برگزاری جلساتی با سازمان مدیریت و دیگر وزارتخانه‌ها، راهکارهای اجرایی سند بررسی خواهد شد، بدین ترتیب در نظر داریم تا به صورت مستمر و منظم، مجموعه فعالان بخش را به گونه‌ای هدایت کنیم تا از ابتدای سال اول برنامه‌ی چهارم بتوان بر اساس شاخص‌های برنامه سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام داده و بیشتر از 80 تا 90 درصد برنامه را تحقق بخشیم.

وی، تصریح کرد: ساماندهی امور بین‌الملل نیز از دیگر برنامه‌های آتی است تا بدین ترتیب بحث فناوری اطلاعات در امور بین‌الملل در کمیسیون‌های مشترک با سایر کشورها و از طرف دیگر با هماهنگی با اپراتورها و بخش خصوصی بتوان سهم شایسته‌ای از بازار IT منطقه را به دست آورد.

  • ۸۴/۰۳/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">