ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نحوه محاسبه تعرفه مکالمه تلفن همراه و صدور قبوض، یکی از سوالاتی است که از طرف مشترکان تلفن همراه مطرح می‌شود.
مدیر کل دفتر بررسی اقتصادی و تعرفه‌های مخابرات شرکت مخابرات ایران در گفت و گو با ایرنا به تشریح این موارد و پاسخگویی به سوالات موجود پرداخت.
" محمدجواد دستمالچی " با اشاره به اینکه در قبض تلفن همراه سه نرخ مکالمه وجود دارد، آنها را نرخ مکالمات شهری، بین شهری و بین‌الملل دانست.
وی اضافه کرد: در مکالمات تلفن همراه، برای هر سه حالت برقراری تماس یعنی از تلفن ثابت به همراه، از همراه به همراه و از همراه به ثابت، یک نرخ در نظر گرفته می‌شود.
دستمالچی یادآور شد: در محاسبه مکالمات بین شهری و بین‌الملل، بعد مسافت لحاظ نمی‌شود.
وی با اشاره به مطالب فوق نرخ مکالمات تلفن همراه را به شرح زیر اعلام کرد:

- نرخ مکالمات شهری از ساعت هشت صبح الی ‪ ۲۱‬شب ، هر دقیقه ‪ ۴۴۷‬ریال - نرخ مکالمات شهری از ساعت ‪ ۲۱‬شب الی هشت صبح و در کلیه ساعات روز جمعه و تعطیلات رسمی، هر دقیقه ‪ ۳۵۸‬ریال

- نرخ مکالمات بین شهری از ساعت هشت صبح الی ‪ ۲۱‬شب، هر دقیقه ‪ ۷۶۰‬ریال - نرخ مکالمات بین شهری از ساعت ‪ ۲۱‬شب الی هشت صبح و در کلیه ساعات روز جمعه و تعطیلات رسمی، هر دقیقه ‪ ۵۳۶‬ریال

- نرخ مکالمات بین‌الملل ( مبلغ خارجه) برای کلیه کشورهای جهان (غیر از هشت کشور خاص) از ساعت هشت صبح الی ‪ ۲۱‬شب، هر دقیقه ‪ ۲۰۲۲‬ریال.
- نرخ مکالمات بین‌الملل برای کلیه کشورهای جهان ( به غیر از هشت کشور خاص ) از ساعت ‪ ۲۱‬شب الی ‪ ۸‬هشت و کلیه ساعات روز جمعه و تعطیلات رسمی ایران، هر دقیقه ‪ ۱۹۳۳‬ریال.
- نرخ مکالمات بین‌الملل برای هفت کشور" ویتنام "، " کوبا "،" سورینام"، " گویان فرانسه "، " ریو نیون "، " آنتیل فرانسه " و " والیس و فوتونا" از ساعت هشت صبح الی ‪ ۲۱‬شب، هر دقیقه ‪ ۵۲۴۳‬ریال.
- نرخ مکالمات بین‌الملل برای هفت کشور مذکور از ساعت ‪ ۲۱‬شب الی هشت صبح و کلیه ساعات روز جمعه و تعطیلات رسمی ایران، هر دقیقه ‪ ۵۱۵۴‬ریال.
- نرخ مکالمات بین‌الملل با کشور افغانستان از ساعت هشت صبح الی ‪ ۲۱‬شب ، هر دقیقه ‪ ۲۴۷۷‬ریال.
- نرخ مکالمات بین‌الملل با کشور افغانستان از ساعت ‪ ۲۱‬شب الی هشت صبح و کلیه ساعات روز جمعه و تعطیلات رسمی ایران، هر دقیقه ‪ ۲۳۸۸‬ریال.
مدیر کل دفتر بررسی اقتصادی و تعرفه‌های مخابرات درباره " تعرفه جابجایی " گفت: این تعرفه در حالتی که مشترک تلفن همراه خود را از محل اولیه به شهر دیگری در داخل کشور منتقل کرده و به وسیله آن با مشترکین دیگر ارتباط برقرار کند محاسبه می‌شود.
وی میزان " تعرفه جابجایی " را ‪ ۸۹‬ریال برای هر دقیقه مکالمه و برای مشترکی دانست که تلفن همراه خود را جابجا کرده باشد و تاکید کرد: این تعرفه شامل مشترکی که با تلفن همراه جابجا شده ارتباط برقرار کند نمی‌شود.
دستمالچی درباره " رومینگ بین‌الملل " گفت: اگر مشترک، از تلفن همراه خود در کشورهای دیگر استفاده کند و به وسیله آن تماس بگیرد نرخ بین‌الملل کشوری که در آن قرار دارد برای وی محاسبه می‌شود.
وی افزود: در این زمینه ، هیچ هزینه اضافه‌ای برای فردی که از داخل کشور با مشترکی که تلفن همراه خود را به خارج از کشور انتقال داده تماس بگیرد محاسبه نمی‌شود و برای این فرد همان تعرفه‌های داخل کشور منظور می‌گردد.
دستمالچی گزینه " مبلغ کارکرد " که در برگه‌های قبض علاوه بر " مبلغ بین شهری " و " مبلغ خارجه " درج شده را همان هزینه مکالمات شهری دانست و گفت: تعرفه ارسال هر پیام کوتاه(‪ (SMS‬نیز معادل ‪ ۳۰‬درصد مبلغ یک دقیقه ارتباط بین شهری تلفن همراه است.
وی درباره " آبونمان " بیان داشت: این هزینه بابت جبران بخشی از هزینه های نگهداری و حفظ ارتباط حقوقی‌مشترک دریافت می‌شود که در زمان حاضر میزان آن، شش هزار و ‪ ۳۰۰‬ریال برای هر ماه است.
وی با اشاره به اینکه برخی از خدمات ویژه تلفن همراه مانند انتقال و انتظار مکالمه‌رایگان است، خاطرنشان کرد: در بخش " جمع مبلغ خدمات ویژه"، هزینه‌های مربوط به خدمات ویژه غیر رایگان تلفن همراه محاسبه می‌شود.
دستمالچی درباره دریافت " مالیات و عوارض " گفت: بر اساس قانون تجمیع مالیات و عوارض، معادل شش درصد از کل بهای خدمات مخابراتی از مشترکین دریافت می‌شود.

  • ۸۴/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">