ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگاهی به نحوه پوشش BTS ها درایران

| شنبه, ۶ خرداد ۱۳۸۵، ۱۰:۴۹ ق.ظ | ۰ نظر

معصومه فقیهی - برخلاف تصور، میزان پوشش BTS ها برای تامین ارتباطات کاربران تلفن همراه، از قبل مشخص و تعریف شده نیست، چرا که میزان این پوشش با توجه به شمار کاربران و پستی و بلندی مناطق جغرافیایی و یا ساخت و سازهای شهری متغیر است .

به طور کلی میزان پوشش ارتباطیBTS هااز 35کیلومتر تا100 متر متفاوت است، این میزان در تهران حداکثر500متر اعلام شده است و درمناطق پرجمعیت و مراکز شهرها و فرودگاه‌ها و نمایشگاه‌های پرتردد میزان پوشش یکBTS تا پنج متر نیز کاهش می‌یابد.

اما در حاشیه شهرها که تعداد کاربران کاهش می‌یابد و یا دریک دشت هموار بدون پستی وبلندی این پوشش ممکن است تا 35 کیلومتر نیز افزایش یابد. درشرایط اضطراری، به‌عنوان نمونه نمایشگاه‌های پر تردد با افزایشBTSها به صورت موقت، امکان پوشش ارتباطی تلفن همراه را برای بازدیدکنندگان افزایش می‌دهند و پس از پایان نمایشگاه به دلیل کاهش چشمگیر کاربران درآن فضا،BTSهای موقتی مجددا جمع‌آوری می‌شوند.

هرBTS معمولا سه سکتور دارد و هرسکتور به طور متوسط ارتباط هم‌زمان 29 کاربر تلفن همراه را تأمین می‌کند و درکل محیطی 360 درجه به صورت دایره را پوشش می‌دهد، به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که هرBTS معمولا ارتباط هم‌زمان 90 نفر را تأمین می‌کند. اما به‌طور کلی برای پوشش ارتباطی تا دو هزار کاربر تلفن همراه نصب می‌شوند و در جاده‌ها که کاربران در دوجهت درحال تردد هستند BTS هایی نصب می‌شوند که یک یا دو سکتور دارند.

بنابراعلام شرکت ارتباطات سیار شمارBTSهای نصب شده درسطح کشور در پایان سال گذشته 6587 ایستگاه بوده است.

  • ۸۵/۰۳/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">