ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هزار وعده خوبان

| چهارشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

علی اصلان شهلا- کاربران اینترنت ارزان تر و با سرعت بهتری نسبت به سال های گذشته در اختیار دارند. بازیگران متنوعی در این حوزه حضور دارند و انتخاب های ما بیشتر شده است.

سازمان تنظیم مقررات مجوزهای بیشتر، رقابتی تر و متنوعی را صادر می کند و صنعت ارتباطات در حال رشد است. سیم کارت های بی هویت هم ساماندهی شده اند و به نظر می رسد دیگر خیال مردم از این بابت باید راحت باشد.
سازمان فناوری اطلاعات معماری کل شبکه ارتباطی ایران را در قالب شبکه ملی اطلاعات به پایان برده و دو فاز از این شبکه افتتاح شده است. با افتتاح این دو فاز نیز انتقادها درباره راه اندازی نشدن این شبکه به حداقل رسیده است. شرکت زیرساخت هم امکان نظارت آنلاین بر عملکرد شبکه را راه اندازی کرده و براساس SLA خسارت پرداخت می کند.
اما در کنار این اتفاقات خوب، با وعده های زیادی روبه رو هستیم که بسیاری از آنها قرار بود در سال جاری محقق شود؛ اما این اتفاق نیفتاد.
یک نمونه بارز آن ورود اپراتورهای مجازی به بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران است. وزارت ارتباطات سه اپراتور موبایل را ملزم به انعقاد قرارداد با اپراتورهای مجازی کرد اما در عمل هنوز هیچ سیم کارتی به دست مردم نرسیده است.
وعده دیگر فیلترینگ هوشمند است. مدت ها پیش قرار بود سه فاز فیلترینگ هوشمند به پایان برسد؛ اما فازبندی به کل به فراموشی سپرده و کار به شرکت زیرساخت واگذار شد. از شرکت زیرساخت هم خبری درباره سرنوشت این طرح به گوش نمی رسد.
نکته دیگر ماجرای فیبر نوری است که اپراتور چهارم با وجود آنکه به تعهدات خود عمل نکرد، همچنان از حمایت های دولتی برخوردار است. شرکت زیرساخت از سهامداران شرکت ایرانیان نت محسوب می شود و همچنان خواستار تمدید دوره انحصار آن است.
تخفیف 50 درصدی روی سایت های داخلی هم ماجرای دیگری بود که پس از چند بار به تعویق افتادن طرح، قرار بود از 15 اسفند عملیاتی شود؛ اما عملا تنها در تعداد اندکی سایت های داخلی و برای بخش کوچکی از مشترکان عملیاتی شده است.
در نهایت اینکه در فاصله کوتاه باقیمانده تا عمر دولت یازدهم باید دید وزارت ارتباطات و زیرمجموعه هایش چقدر از وعده های عملیاتی نشده خود را محقق می کنند. (منبع:فناوران)

  • ۹۵/۱۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">