ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هزینه حفاظت از مدیر فیس‌بوک

| سه شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت فیس بوک سال گذشته ۷.۳۳ میلیون دلار را صرف محافظت از مدیرعامل خود کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت the star، تازه‌ترین گزارش‌های منتشره حاکی است که شرکت فیس بوک مبالغ هنگفتی را برای محافظت از مارک زوکربرگ - موسس و مدیرعامل فیس بوک - هزینه کرده است و این روند در طول سالیان سال ادامه داشته است.

‌این گزارش همچنین حاکی است که بخش اعظمی از درآمدهای شرکت فیس بوک صرف محافظت از مدیر عامل آن می‌شود، این در حالیست که این امر می‌توانست در امور دیگری همچون افزایش امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات کاربران شود.

چند ماه پیش بود که فیس‌بوک به خاطر یک رسوایی امنیتی و نقض حریم خصوصی کاربران به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم کردند.

این شبکه اجتماعی به سرعت آماج حملات کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکت‌ها و افراد معروف اقدام به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.

فیس بوک می‌گوید اطلاعات بالغ بر ۸۷ میلیون نفر از کاربرانش به صورت نادرست و ناخوداگاه در اختیار موسسه کمبریج آنالتیکا قرار گرفته و این در حالیست که بسیاری از منتقدان فیس بوک را متهم اصلی این پرونده و رسوایی تلقی می‌کنند.

از آنجا که مدیران شرکت‌های فعال در حوزه فناوری برای موفقیت آن‌ها از اهمیت خاص و بسزایی برخوردارند، بنابراین می‌توان گفت که به همین دلیل فیس بوک مبالغ هنگفتی را برای حفاظت از وی صرف کرده و در نظر گرفته است.

  • ۹۷/۰۵/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">