ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هزینه سرورهای داخلی بسیار بالا است

| چهارشنبه, ۲ آذر ۱۳۸۴، ۰۵:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

دولت باید تمهیداتی برای سایت‌‏های ایرانی به خصوص خبرگزاری‌‏ها در نظر بگیرد تا آنها مجبور نشوند سرویس خود را از کشورهای خارجی تهیه کنند.
سید محمد حسین استاد ، مدیر خبر خبرگزاری موج ، درگفت و گو با ایلنا ، در خصوص قطع سرور این خبرگزاری از سوی آمریکا، اظهار داشت: این امر پیش‌‏بینی می‌‏شد و به این دلیل خبرگزاری موج سرور دومی در کانادا نیز اختیار کرده بود که از سه روز گذشته و با اعلام آمریکا برای قطع سرویس به سایت‌‏های ایرانی ، سرور دوم خبرگزاری نیز به دلایل نامعلوم همکاری خود را قطع کرد.

وی ، با تاکید بر کیفیت بسیار پایین سرورهای داخلی ، گفت: مجبوریم که از سرورهای خارجی استفاده کنیم ؛ چراکه هزینه سرور‏های داخلی بسیار سنگین است.

استاد ، با اشاره به قطع سایت موج ظرف سه روز گذشته ، یادآور شد: در حال حاضر در پی استفاده از سرور داخلی برای اتصال به شبکه هستیم.

مدیر خبرگزاری موج ، با بیان اینکه این خبرگزاری به عنوان بخش خصوصی باید با بهترین سرویس با کمترین هزینه را داشته باشد، تصریح کرد: سرورهای داخلی با کیفیت پایین هزینه‌‏های بسیار سنگینی را بر دوش بخش خصوصی می‌‏گذارند که لازم است دولت امکانی را فراهم کند ؛ چراکه با توجه به اتفاقات سیاسی موجود ، مشکلاتی برای همه ایجاد خواهد شد.

استاد ، با اشاره به این مطلب که خبرگزاری‌‏ها باید بیش از چند سرور اختیار کنند ، خاطرنشان کرد: در فکر راه اندازی سومین سرور برای خبرگزاری از داخل کشور بودیم که این اتفاق رخ داد.

وی ، با یادآوری این نکته که با کمترین هزینه می‌‏توان از سرورهای خارجی با کیفیت استفاده کرد ، افزود: ما هم علاقه‌‏مندیم از سرورهای داخلی با امنیت بالا و کمترین هزینه استفاده کنیم که این امر نیازمند کمک دولت است.

  • ۸۴/۰۹/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">