ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هفت اپلیکیشن برای نوروز

| سه شنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

نگار احمدی - ماه اسفند که از نیمه می‌گذرد، کم کم بوی بهار در هوا می‌پیچد و هر روز رد پای زمستان کم‌رنگ‌تر می‌شود و زمین به آرامی به استقبال روزهای گرم بهاری می‌رود. اکنون که زمین آغوش خود را برای شکوفه‌های بهاری باز می‌کند، ما نیز خود را برای شروع فصلی نو آماده می‌سازیم و جسم و روحمان را تازه می‌کنیم تا با افکار نو، روحیه، امید بیش از پیش، سالی دیگر را بهتر از سال‌های گذشته پشت سر بگذاریم. در این شماره از هفته‌نامه که با روزهای پایانی سال مصادف شده است، اپلیکیشن‌هایی را معرفی کرده‌ایم تا در تعطیلات نوروزی مورد استفاده‌تان قرار گیرند. با استفاده از این برنامه‌ها از اوقات فراغت خود به‌خوبی بهره خواهید برد.

 

همگردی؛ اپلیکیشن گردشگری و سفر

تعطیلات نوروزی فرصت خوبی برای رفتن به مکان‌های تفریحی است. اگر قصد مسافرت به شهرهای ایران را دارید، اپلیکیشن «همگردی» می‌تواند راهنمای خوبی برای یافتن مکان‌های تفریحی و دیدنی باشد. این برنامه با قابلیتی به نام اطراف من، چنانچه در شهری غریب باشید، شما را با مکان‌های اطرافتان آشنا می‌کند و جایگاه رستوران‌ها، مراکز خرید، مکان‌های تفریحی و موارد دیگر را به همراه مسیر رسیدن به آنها، روی نقشه نمایش می‌دهد. در این برنامه با مراجعه به قسمت‌های «یک جای باحال» و «یک اتفاق باحال» از برخی مکان‌های دیدنی و نیز رویدادهایی مهم باخبر می‌شوید که با انتخاب آنها، می‌توانید به مجموعه‌ای از تصاویر مربوطه دسترسی یافته و نیز محل دقیق آنها را روی نقشه مشاهده کنید. به غیر از موارد گفته‌شده، این امکان برای کاربران وجود دارد که در قسمت جست‌وجوی برنامه، مکان‌های مورد نظر خود را جست‌وجو کرده و بیابند. اپلیکیشن همگردی در اختیار شما قرار دارد تا به‌صورت رایگان از امکانات آن بهره‌مند شوید و برای استفاده از برنامه لازم است به اینترنت متصل باشید. این برنامه با حجم کم و محیطی کاربرپسند طراحی شده است. اپلیکیشن همگردی را می‌توانید روی موبایل‌ها و تبلت‌هایی با سیستم‌عامل اندروید نصب کنید.

 

Fidilio

اگر خودتان هم جزو کسانی نیستید که رستوران‌گردی را تفریح می‌دانند، حتما افرادی را با این مشخصات دیده‌اید. یک برنامه کامل و خوب برای معرفی به شما در نظر داریم که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. اپلیکیشن Fidilio برای دوستداران غذا و رستوران‌گردها طراحی شده است. علاقه‌مندان با دریافت این برنامه می‌توانند با بهترین فست‌فودها، رستوران‌ها و کافه‌ها آشنا شوند. در این برنامه بهترین رستوران‌ها به همراه آدرس، شماره تلفن و منوی غذای آنها گردآوری شده‌اند و همچنین توضیحاتی درباره آن رستوران درج شده است. نکته مثبت برنامه این است که کاربران می‌توانند نظر دیگران را راجع به مکان‌ها معرفی‌شده بدانند و راحت‌تر تصمیم بگیرند. از امکانات دیگر برنامه می‌توان به پیشنهاد یک رستوران به‌صورت تصادفی و رندم به شما و نیز نمایش رستوران‌های اطرافتان با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارید اشاره کرد. اگر به‌دنبال رستوران خاصی هستید، اپلیکیشن فیدیلیو به شما امکان می‌دهد تا رستوران مورد نظر را با توجه به فاکتورهای مورد نظرتان جست‌وجو کرده و بیابید. با دریافت اپلیکیشن Fidilio به‌صورت رایگان برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS به طرفداران این برنامه ملحق شوید.

 

TripIt: Travel Organizer

در روزهای اول بهار که با تعطیلات نوروز و هوای خوش بهاری مصادف شده است، عده زیادی به شهرها و کشور‌های دیگر مسافرت می‌کنند. از این‌رو قصد داریم شما را با اپلیکیشنی مناسب برای سفر آشنا کنیم. برنامه TripIt به این منظور طراحی شده تا در برنامه ریزی‌ها برای سفر‌های مختلف به کاربر کمک کرده و آنها را در محیطی زیبا و منظم نمایش دهد. این اپلیکیشن پس از ارسال ایمیل مشخصات سفر کاربران به آدرس ایمیل برنامه، کار خود را آغاز می‌کند. یکی از اقدامات TripIt سینک کردن تاریخ سفر در تقویم موبایل هوشمند شما است. به این ترتیب این تاریخ در کنار رویداد‌های دیگر شما در تقویم قابل مشاهده خواهد بود. این برنامه سفر را می‌توانید به‌راحتی از طریق اپلیکیشن در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و... با دوستان و بستگان خود به‌اشتراک بگذارید. از دیگر ویژگی‌های برنامه، نمایش مسیر‌ها، وضعیت آب و هوا و پیگیری اطلاعات پرواز را می‌توان نام برد. با دریافت برنامه TripIt برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios، ویندوزفون 7 و موبایل‌های بلک‌بری می‌توانید از طریق دیوایس‌های مختلف و انواع پوشیدنی‌ها مانند اپل‌واچ، در هر زمان و مکان به برنامه سفر خود دسترسی داشته باشید. این برنامه در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده است که با خرید نسخه پولی آن امکاناتی بیشتر در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

Last Second ‌  لست‌سکند

یکی دیگر از برنامه‌هایی که در این روزها به کار می‌آید، اپلیکیشن Last Second است. این برنامه طراحی شده تا اطلاعاتی درباره تورهای لحظه آخری مختلف مسافرتی را در اختیار شما قرار داده و شعار آن پیشنهاد بهترین و باکیفیت‌ترین تورها با مناسب‌ترین هزینه، بخصوص در فصول سفر است. پیشنهاد‌های لست‌سکند شامل تور‌های داخلی و خارجی می‌شود که همگی توسط آژانس‌های مسافرتی معتبر ارایه شده‌اند. قسمتی از اپلیکیشن به نقد و بررسی هتل‌های ایرانی و خارجی، سفرنامه و معرفی مکان‌های گردشگری اختصاص یافته است که شما می‌توانید در این زمینه اطلاعات کسب کرده و از نظرات دیگران مطلع شوید. در جدید‌ترین نسخه این برنامه، امکان شرکت در قرعه‌کشی برای کاربران لست‌سکند فراهم شده است. جست‌وجو در میان هتل‌ها و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به هتل‌ها، سفرنامه‌ها و... در شبکه‌های اجتماعی، از دیگر قابلیت‌های افزوده شده به اپلیکیشن به‌شمار می‌آید. با نوشتن سفرنامه، نقد و بررسی‌های خود و به‌اشتراک‌گذاری آنها می­توانید در مسابقات سالیانه این برنامه شرکت کنید. اپلیکیشن لست‌سکند برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios در دسترس بوده و امکانات آن به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

 

LiveTrekker

اگر قصد سفر دارید، اپلیکیشن LiveTrekker را دریافت و نصب کنید تا سفرتان را پیگیری کرده و کوچک‌ترین جزئیات آن را ثبت کند. این برنامه قادر است مکان‌های طی‌شده در مسیر را روی نقشه نمایش دهد و با ثبت تصاویری از افراد و مکان‌ها، صداها و رویداد‌های اطراف شما، خاطرات سفر را به‌صورت کاملا زنده در خود ذخیره کند که با مرور آن گویی در همان لحظات هستید. اپلیکیشن LiveTrekker روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS قابل اجرا است و بدون پرداخت هزینه‌ای می‌توانید از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید. خاطرات سفر را در صورت دلخواه می‌توانید حذف، ویرایش و نیز در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارید.

 

WebMD Allergy

فصل بهار می‌آید و به همراه خود حساسیت‌های فصلی را به‌دنبال می‌آورد. اپلیکیشن WebMD Allergy برای افرادی که دارای حساسیت فصلی هستند در این مدت بسیار کارآمد است. به کمک متد‌های این برنامه که همگی دارای تاییدیه پزشک هستند، می‌توانید خود را در برابر انواع حساسیت‌ها از جمله حساسیت‌های غذایی، پوستی، دارویی، حساسیت نسبت به نیش انواع حشرات و مواردی از این قبیل آماده کنید. این برنامه قادر به شخصی‌سازی با حساسیت شما است و با شناسایی موقعیتی که در آن قرار دارید، درصد موارد حساسیت‌زا در محیط را مشخص می‌کند. طی استفاده از این برنامه می‌توانید علایم ظاهر شده در بدنتان را به‌صورت روزانه در قسمتی از اپلیکیشن یادداشت کرد تا در صورت نیاز با پزشک خود در میان بگذارید. اپلیکیشنWebMD Allergy به‌صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد و برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS قابل استفاده است.

 

HERE WeGo - Offline Maps & GPS

تعطیلات زمان خوبی برای رفتن به قسمت‌های مختلف شهر است. با در دست داشتن اپلیکیشن‌های مسیریاب به‌راحتی می‌توانید به مکان‌هایی که حتی نمی‌شناسید بروید. در دسته برنامه‌هایی که برای مسیریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گوگل‌مپ توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند و جزو بهترین‌ها در این زمینه باشد. HERE WeGo اپلیکیشن دیگری است که کارکردی شبیه به گوگل‌مپ دارد. با این برنامه می‌توانید مسیر خود را در هر کجای دنیا بیابید. مشخص کردن بهترین مسیر بدون نیاز به اینترنت، اطلاع از زمان لازم برای رسیدن به مقصد و نیز گرفتن تاکسی را می‌توان از قابلیت‌های این برنامه دانست. این برنامه را می‌توانید به‌صورت رایگان برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS دریافت کنید.(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۶/۰۱/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">