ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هفت سال زودتر به اهداف WSIS دست می یابیم

| پنجشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۸۴، ۰۱:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

ایران در توسعه جامعه اطلاعاتی و تحقق اهداف و تعهدات پیش بینی شده فراتر از محاسبات دنیا حرکت خواهد کرد .

به گزارش خبرگزاری شهر ؛«نصرا... جهانگرد» دبیر شورای عالی اطلاع رسانی با بیان این مطلب افزود: ایران در خصوص رسیدن به اهداف برنامه عمل جامعه اطلاعاتی جزو دولت هایی است که از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: ضریب نفوذ اینترنت در مدارس، ضریب نفوذ تلفن در دنیا از جمله مواردی است که برای توسعه جامعه اطلاعاتی در نظر گرفته شده است و پیش بینی می شود که کشورهای دنیا تا سال 2015 به جامعه اطلاعاتی دست یابند.

وی تاکید کرد: تمام اهداف اجلاس توسعه هزاره سوم در قانون برنامه توسعه ای کشور در نظر گرفته شده و به اهداف اجرایی تبدیل شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: پیش بینی می شود که ایران در پایان برنامه چهارم یعنی 7 سال زودتر از زمانبندی بین المللی، به اهداف برنامه عمل جامعه اطلاعاتی دست پیدا کند.

جهانگرد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برنامه های ایران در اجلاس WSIS گفت: 3 زمان برای برگزاری کارگاه های ایران در اجلاس تونس در نظر گرفته شده است که تاکنون برگزاری کارگاه هایی با عنوان های« تجارت الکترونیکی» ،« آموزش الکترونیکی» ، « سلامت الکترونیکی»،«ICT روستایی» در زمان های مقرر قطعی شده است.

وی در خصوص برنامه هایی که از سوی ایران ارائه خواهد شد افزود: گزارش اجلاس تهران، گزارش عزم ، برنامه و پیشرفت های ایران در زمینه رسیدن به جامعه اطلاعاتی ،‌خلاصه ای از پروژه های تکفا و همچنین کتاب و جزواتی مربوط به آموزش الکترونیکی ، تجارت الکترونیکی و سلامت الکترونیکی از جمله برنامه هایی است که توسط ایران ارائه می شود.

جهانگرد با بیان این مطلب که نحوه تداوم کار WSIS جزو مواردی است که در اجلاس تونس تصمیم گیری می شود خاطر نشان کرد: چگونگی پیگیری مصوبات اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی از جمله مواردی است که در نشست های تخصصی که سه روز پیش از آغاز اجلاسWSIS برگزار می شود مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که هیات ایرانی به ریاست دکتر احمدی نژاد به اجلاس تونس خواهد رفت، گفت: از مجموع 140 کشوری که در اجلاس حاضر خواهند بود،‌45 کشور در سطح رییس دولت ،‌70 کشور در سطح وزیر و بقیه در سطوح پایین تری در WSIS شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به قطعنامه ای که در پایان اجلاس WSIS به تصویب خواهد رسید ، اعلام کرد : تمامی نقطه نظر ها و مواضع ایران در بندهای مختلف قطعنامه نهایی سران درباره جامعه اطلاعاتی تامین شده است .

  • ۸۴/۰۸/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">