ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هفت فناوری برتر سال 95 در ترابری جاده‌ای

| جمعه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۵، ۰۱:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

عباس پورخصالیان - در سال 95، هفت IT برتر در صنعت خودروسازی و ترابری جاده‌ای به خدمت گرفته می‌شوند که عبارتند از:

1- زنجیره بَستَک

زنجیره بَستَک یا Blockchain ، انقلابی‌ترین فناوری تامین امنیت بانک‌های داده است که در سال 1395 در خدمت مدیریت زنجیره تامین (Supply Chain Management) و بانکداری الکترونیکی قرار گرفت.

2- واقعیت برافزوده

به کمک واقعیت برافزوده خریداران می‌توانند پیش از سفارش و خرید، از شکل کلی خودرو گرفته تا مبلمان داخلی خودرو را از میان گزینه‌های متعددی ببینند، انتخاب کنند و سفارش دهند.

3- چاپ سه‌بعدی بدنه

این فناوری در صورت اشاعه، شغل صافکاری را منسوخ و رفتار شرکت‌های بیمه خودرو را نیز دگرگون می‌کند، زیرا صاحب خودرو پس از تصادف می‌تواند به‌جای تحویل خودرو به کارگاه صافکاری، طراحی چاپ بدنه جدیدی را به فراهم‌آور چاپ سه‌بعدی سفارش دهد.

4- هوشمندی خودآیین

هوشمندی خودآیین به دلیل کارکردپذیری خودآیین یا autonomous functionalityاَش تقریبا در هر خودروی جدید تعبیه می‌شود و به‌جای خودروهای دارای راننده انسانی، Autonomous vehicle یا وسیله‌ خودآیین را برای رانندگی دست‌آزاد و خودپارک‌کن به بازار معرفی می‌کند.

5- یادگیری خودرویی

به کمک یادگیری خودرویی، خودروهای هوشمند با «سپرواره»ای قوی، در برابر حملات سایبری "رِزیلیِنت" یا تاب‌آور می‌شوند.

6- تاکسی برخط

خودروسازان بزرگ به کمک فاوا به تولید «تاکسی‌ برخط» می‌پردازند و تاکسی‌یابی برخط را به "جریان اصلی" یا mainstream تبدیل می‌کنند. به عبارت دیگر، شرکت‌هایی مانند اوبر منحل می‌شوند یا دیگر با راننده‌ها قرارداد نمی‌بندند، بلکه تاکسی برخط می‌خرند و در خیابان‌ها به راه می‌اندازند.

7- واکاوش آینده‌نگر در «بزرگ‌داده»‌ها

خودروسازان بزرگ جهان، سامانه‌های واکاوشگر آینده‌نگر (predictive analytics) را موظف به داده‌کاوی در بزرگ‌داده‌های راهنمایی و رانندگی کشورها در اقصی نقاط جهان می‌کنند تا بتوانند به دانش لازم برای درک رفتار بازار، شناخت ویژگی جاده‌ها، احصای درخواست‌های آتی رانندگان و پیشگیری از حوادث ناگوار آینده دست یابند و از آسیب‌پذیری‌های تاکنونی این صنعت بزرگ بکاهند. از دستاوردهای سامانه‌های واکاوشگر آینده‌نگر، مصرف‌کنندگان نیز از رهگذر ارزان شدن تعرفه بیمه‌ها، کمتر شدن تصادفات راهنمایی و رانندگی، رفع راه‌بندان‌ها، بهبود خدمات تاکسی‌رانی برخط و از هوای پاک بهره‌مند می‌شوند.
(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۵/۱۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">