ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همایش " تجارت الکترونیکی" در اصفهان برگزار شد

| پنجشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۸۴، ۱۱:۳۴ ق.ظ | ۰ نظر

هشتمین‌همایش بین‌المللی " تجارت الکترونیک و بررسی فرصت‌های تجاری عراق و کشورهای اسلامی " با حضور مسوولان ، کارشناسان و سفیران چند کشور اسلامی روز چهارشنبه در اصفهان برگزار شد.
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان در این همایش گفت: امروزه بیش‌از ‪ ۲۵‬درصد مبادلات تجاری جهان از طریق تجارت الکترونیک صورت می‌گیرد.
" سید رسول رنجبران " افزود: با وجودیکه ایران حدود یک درصد از جمعیت کل جهان را دارا می‌باشد اما سهم آن از تجارت الکترونیک کمتر از سه دهم درصد است.
وی تصریح کرد: ما برغم شعارهای زیادی که در کشور دادیم هنوز گام جدی در این راستا برنداشته‌ایم.
رنجبران، با اشاره به اینکه امروزه در دنیا رقابت بر سر جذب بازار و افزایش بهره‌وری است، تصریح کرد: کشوری در این‌مسابقه پیشتاز است که بتواند با اعمال سرعت در تصمیم گیریها و اجرای برنامه‌ها از ابزار موجود بهترین استفاده را به نفع خود ببرد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه دولت باید هرچه زودتر زیر بناهای مورد نیاز تجارت الکترونیک را ایجاد کند، گفت: ما تا زمانیکه بانکداری ، گمرک و حمل و نقل الکترونیکی نداشته باشیم نمی‌توانیم در عرصه تجارت الکترونیک گامی برداریم.
به گفته وی، استفاده از پتانسیلهای بخش خصوصی در این زمینه کمک بسیار زیادی به دولت می‌کند اما هنوز این امر در میان برخی مسوولان جدی گرفته نشده است.
رنجبران با اشاره به‌اینکه حجم تجارت الکترونیک بین کشورهای اسلامی بسیار کم است، بیان داشت: کشورهای اسلامی به منظور تقویت خود بهتر است که هرچه بیشتر به سمت استفاده از فناوریهای نوین مانند تجارت الکترونیک و ارتباط بیشتر با یکدیگر از این طریق حرکت کنند.
استاد دانشگاه " علم و صنعت " و " وست ویرجینیای آمریکا " نیز در این همایش با اشاره به مدیریت نوین در هزاره سوم، گفت: اقتصاد دانایی محور حرف اول را در رقابت اقتصادی جوامع می‌زند.
" علی‌اکبر جلالی " اظهار داشت: داشتن پول، دیگر تنها ملاک سنجش اقتصاد یک کشور نیست بلکه حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی با برنامه‌های دانش محور رمز موفقیت هر جامعه محسوب می‌شود.
وی با اشاره به حرکت جهان به سمت اقتصاد دانایی محور،افزود: درسال ‪۱۹۷۷‬ ، ‪ ۸۰‬درصد سرمایه جهان، " سرمایه ملموس " بود و فقط ‪ ۲۰‬درصد سرمایه دانش و دانایی بود.
جلالی ادامه داد: اما در سال ‪ ، ۲۰۰۵‬بیش از ‪ ۹۰‬درصد از سرمایه جهان ، سرمایه دانایی و دانش است.
این‌استاد دانشگاه، تجارت الکترونیک را خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت دانست و یادآور شد: نحوه معرفی کالا، شناسایی بازار و استفاده کاربردی از فناوری نوین ارتباطی و اطلاعاتی عوامل اساسی در این امر هستند.
به گفته وی، سازمانها و شرکتها می‌توانند با اعمال تخفیف برای ثبت نام یا خرید و فروش آن لاین در برخی از موارد تجارت الکترونیک موجود در کشور مانند خرید بلیط، به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کنند.
در همایش یک روزه " تجارت الکترونیک و بررسی فرصتهای تجاری عراق و کشورهای اسلامی "، مباحثی مانند تجارت‌الکترونیک و مدیریت هزاره سوم، بررسی فرصتهای تجاری و سرمایه‌گذاری در کشورهای کنیا و عراق و بررسی و تبیین استراتژیهای جدید سازمان توسعه تجارت و بازرگانی ایران مطرح می‌شود.

  • ۸۴/۰۹/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">