ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از برگزاری هشتمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با عنوان «تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکارها» در ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ۹۳ در استان قم خبر داد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: این سند نقشه راه آموزش و پرورش است و در آن بر چند محور تأکید شده است که اول ابتنا تعلیم و تربیت بر مبانی اسلامی است و دوم، نیاز به استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور برای تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: تشریح مبانی دینی و استخراج نیازهای نظری آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت اسلامی، کار عالمان دینی و صاحبنظران حوزوی است؛ از سویی تعامل با حوزه‌‌های علمیه به عنوان یکی از ظرفیت‌هایی است که در سند تحول به آن اشاره شده است.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه در 7 سال گذشته، 7 همایش برگزار شد که عمده آن، علمی بوده است، گفت: در سال آینده با توجه به اینکه بحث فناوری‌های نوین، فضای مجازی و سایبری، جایگاه بلندی را در جامعه و آموزش و پرورش پیدا کرده است، این ضرورت احساس می‌شد که به این مقوله پرداخته شود.

وی اضافه کرد: دستاوردهای بشری مانند تیغه دولبه می‌ماند؛ اگر فرصت‌ها را غنیمت بشماریم و برای چالش‌ها راهکار بیندیشیم، موفق خواهیم بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه برای برگزاری این همایش، از صاحبنظران برای حضور در همایش دعوت شده است، بیان داشت: اگر بتوانیم در آموزش و پرورش سنگ بناها را صحیح و بر اساس اصول وحیانی بنا نهیم، امید به موفقیت ده‌ها و صدها برابر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ورود فناوری‌های نوین در آموزش و پرورش از شتاب برخوردار است، گفت: هوشمندسازی در راستای استفاده از فضای نوین است و در آینده تبلت می‌تواند جای کتاب و دفتر دانش‌آموزان را بگیرد.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه شورای سیاست‌گذاری همایش هشتم تشکیل شده است، افزود: کمیته‌های علمی و اجرایی آن نیز تشکیل شده است و این همایش 17 و 18 اردیبهشت 93 در قم برگزار می‌شود.

وی به برپایی نمایشگاه جانبی از دستاوردهای حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و دستاوردهای سایر نهادها درباره موضوع همایش در حاشیه برگزاری همایش «تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکارها» اشاره کرد و اظهار داشت: ائمه جماعات استان‌ها، مدیرکل آموزش و پرورش استان‌ها، مدیران حوزه‌های علمیه و اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی از میهمانان این همایش هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه عضو صفحات اجتماعی نیستم، گفت: اهل مراجعه به صفحات اجتماعی هستیم اما صفحه شخصی ندارم.

وی تصریح کرد: در نظر داریم موضوع نهمین همایش نیز «تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکارها» باش چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • ۹۲/۱۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">