ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هواوی: جاسوس چین نیستیم

| دوشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت هواوی تکذیب کرده که به دولت چین برای جاسوسی از شبکه های مخابراتی خارجی کمک کرده باشد و اطلاعات این شبکه ها را در اختیار مقامات چینی گذاشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، به دنبال انتشار گزارش هایی در رسانه های استرالیایی به نقل از نهادهای اطلاعاتی این کشور در این زمینه هواوی با انتشار بیانیه ای این موضوع را تکذیب کرد.

هواوی در بیانیه خود تصریح کرده که این ادعاهای بی اساس بدون وجود هرگونه شواهد و مدارکی ارائه شده اند و لذا از اساس تکذیب می شوند.

بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه های استرالیایی هواوی کدهای دسترسی و نفوذ به شبکه های مخابراتی خارجی و از جمله کلمات عبور و جزئیات شبکه های مذکور را در اختیار دولت چین گذاشته است. البته هویت شرکت مخابراتی که بدین شکل مورد سواستفاده قرار گرفته،فاش نشده است.

هواوی در کنار تولید انواع گوشی های هوشمند، در زمینه تولید تجهیزات و سخت افزارهای مخابراتی هم فعال است و مدعی است به نکات و الزامات امنیتی نیز کاملا پایبند است.

پیش از این دولت استرالیا اعلام کرده بود که برای راه اندازی خدمات نسل پنجم تلفن همراه در این کشور از تجهیزات و خدمات هواوی و زد تی ای بهره نمی گیرد، زیرا نگران عدم رعایت الزامات امنیتی توسط این دو شرکت چینی است.

  • ۹۷/۰۸/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">