ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تخفیف ۲۰ درصدی جدید اینترنت خبرداد و گفت: این تخفیف به شرکت‌هایی ارائه می‌شود که به جای پهنای باند خدمت بفروشند و مشترک با پرداخت مبلغ ثابت ماهانه هر میزان که بخواهد بتواند از خدمات استفاده کند.

به گزارش فارس، محمود واعظی در مراسم جایزه ملی کیفیت ICT ویژه فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران از تصویب 20 درصد تخفیف پهنای باند ویژه فروش خدمت خبرداد و گفت: 2 روز پیش در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات تخفیف 20 درصدی پهنای باند ویژه فروش خدمت علاوه بر تخفیف 4 ماه پیش به تصویب رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: تخفیف جدید بر بستر شبکه ملی اطلاعات منظور شده که شرکت‌های اینترنتی به جای فروش پهنای باند به فروش خدمت ترغیب شوند.

وی گفت: در این تخفیف شرکت‌ها خدمات محتوایی تعریف می‌کنند تا مشترکان به جای اینکه بابت اتمام حجم اینترنت دلهره داشته باشند با پرداخت مبلغی در طول ماه بتوانند هر میزان که می‌خواهند از خدمات استفاده کنند.

وی توضیح داد: علاوه بر این با پیگیری اقدامات فنی توسعه دسترسی به شبکه تا پایان امسال نسل 3 تلفن همراه در سراسر کشور ارائه می‌شود و نسل 4 نیز در 750 شهر تا پایان سال ارائه خواهد شد.

 

* پاسخ واعظی به ابهام افزایش قیمت اینترنت با محاسبه قیمت آپلود

واعظی در پاسخ به سئوال فارس درباره اینکه آیا تغییر روش محاسبه حجم مصرفی اینترنت براساس مجموع دریافت و ارسال که منجر به افزایش قیمت حجم مصرفی برای کاربر می‌شود مخالف سیاست دولت برای ارزان کردن اینترنت نیست، اظهارداشت: در گذشته هیچ استفاده‌ای از آپلود نمی‌شد و 99 درصد استفاده از اینترنت دانلود بود بنابراین در گذشته آپلود وجود نداشت و در واقع رایگان نبود.

وی ادامه داد: اکنون آپلود بین کاربران در حال افزایش است و به بخشی از خدمات تبدیل شده است که تفاوتی با دانلود ندارد و بخشی از پهنای باند را تصرف می‌کند که در ازای آن شرکت‌ها باید به شرکت زیرساخت بهای آن را پرداخت کنند و زیرساخت هم باید به خارج پول بدهد.

وی گفت: کاربرهایی که کارشان آپلود است باید برای آن پول بدهند و کسی چیزی را مجانی به دیگری نمی‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: امروز شرایط قیمتی نسبت به گذشته برای شرکت‌ها تفاوت زیادی کرده است؛ چنانکه در گذشته شرکت‌ها بابت خدماتی پول می‌پرداختند اما امروز بابت دیتا سنتر و اتصال به IXP زیرساخت (مراکز تبادل ترافیک) هزینه‌ای به زیرساخت نمی‌پردازند و هزینه‌هایشان کاهش پیدا کرده است که در نتیجه قیمت تمام شده اینترنت نیز کاهش یافته است.

 

* همه اپراتورهای ثابت و سیار اینترنت موظف به اعمال تخفیف 50 درصدی ترافیک داخلی

واعظی همچنین با اشاره به تفکیک ترافیک داخلی از ترافیک خارجی از 15 اسفند گفت: این دستورالعمل به تمامی شرکت‌ها ابلاغ شده و یکی پس از دیگری شرکت‌ها سایت‌های دارای تخفیف را روی سایت‌های خود معرفی می‌کنند.

وی گفت: همه شرکت‌ها موظف به اعمال تخفیف هستند و اگر کاربری اعمال این دستورالعمل را در شرکت طرف قرارداد خود ندید می‌تواند آن را به سامانه 195 وزارت ارتباطات گزارش کند.

واعظی تأکید کرد: اپراتورهای موبایل نیز باید در مصرف آزاد و بسته‌های اینترنت این تخفیف‌ها را لحاظ کنند.

 

*طراحی نمونه داخلی اپلیکیشن مسیریابی ویز تا 6 ماه آینده

واعظی درباره فیلتر شدن اپلیکیشن مسیریابی ویز و نبود نمونه داخلی برای آن گفت: پیش از این گفته‌ام که برای نرم‌افزار ویز جایگزین وجود دارد اما جایگزین این نرم‌افزار خارجی است.

وی گفت: شرکت ارائه دهنده این خدمات که اتفاقاً خدمات حساسی را ارائه می‌کند اسرائیلی است و این موضوع در قوه قضاییه بررسی شده و با این استدلال که ایجاد کننده این سرویس کشور مناسبی نیست از فعالیت سرویس جلوگیری شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا 6 ماه آینده نمونه داخلی اپلیکیشن مسیریابی در ایران ارائه شود.

 

* واکنش واعظی به مسدودسازی کلش

واعظی در واکنش به اظهار نظر دبیر شورای عالی فضای مجازی که گفته بود به دلیل گردش مالی زیاد بازی کلش در ایران به زودی با این بازی برخورد می‌شود، گفت: درباره اعمال محدودیت درباره این بازی صحبتی نشنیده‌ام و تصمیمی که پیش‌تر اتخاذ شده در حال اجرا است.

واعظی تصریح کرد: در جلسه بررسی موضوع این بازی دوستان پیشنهادات متعددی دادند اما هیچ یک از آنها تاکنون تصویب نشده است.

 

*اعزام BTS سیار در نوروز برای تقویت شبکه در نقاط پر ترافیک

واعظی همچنین درباره فعالیت کمیته نوروزی وزارت ارتباطات گفت: مانند هرسال نقاط پرترافیک که شامل اماکن زیارتی و گردشگری است مشخص شده که در این نقاط پهنای باند و شبکه انتقال تقویت می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در برخی از این اماکن نیاز به BTS سیار است که با بخشنامه به تمامی اپراتورها اعزام BTS سیار را اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین با تعیین گروه‌های شیفت‌بندی شده، ارتباطات در ایام نوروز رصد می‌شود و اگر مشکلی ایجاد شود رفع خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">