ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واگذاری سهام مخابرات غیر قانونی نبود

| جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۸۹، ۰۵:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

رییس شورای رقابت اعلام کرد: در واگذاری سهام بلوکی مخابرات رقابتی انجام نشده ، اما این معامله بر خلاف قانون هم نبوده است.

جمشید پژویان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه شورای رقابت ، قانونی بودن واگذاری سهام بلوکی شرکت مخابرات را یک بار بررسی و رای خود را صادر کرده افزود: با توجه به اینکه این شورا به صورت غیر سیاسی به این معامله نگاه می کند ، عرضه سهام مخابرات همانند دیگر معامله ها در فضای غیر رقابتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسانی که با علم اقتصاد آشنا هستند تعریف رقابت و بازار رقابتی را می دانند، گفت : رقابت چانه زنی آن چیزی است که شورای رقابت در خصوص معامله سهام شرکت مخابرات با آن روبه رو نبوده است.

وی افزود: این موضوع از اختیارات مجلس و شورای رقابت خارج است به دلیل اینکه مجلس نمی تواند براساس قانون وارد مسائل امنیتی شود.

وی معتقد است که هیچگونه رقابتی در حین معامله سهام شرکت مخابرات صورت نگرفته به همین دلیل هیچ گونه رقابتی انجام نشده است.

پژویان با بیان اینکه نمایندگان مجلس نگاهی سیاسی به معامله سهام بلوکی شرکت مخابرات دارند، گفت: درحال حاضر مجلس قوانینی را پس از قانون رقابت تصویب کرده که این قانون را نفی می کند.

رییس شورای رقابت افزود: در صورتیکه نمایندگان مجلس به بررسی قوانینی که برخلاف قوانین شورای رقابت است، بپردازند گام بزرگی در جهت رفاه اقتصادی و ایجاد فضای رقابتی برداشته اند تا اینکه بخواهند به شکل سیاسی به موضوع نگاه کنند.

رییس سازمان خصوصی سازی چندی پیش بار دیگر بر قانونی بودن مراحل و نحوه واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران تاکید کرد.

سهام مدیریتی 50 درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران ، پنجم مهرماه سال گذشته بوسیله کنسرسیوم اعتماد مبین خریداری شد.

22 میلیارد و 936 میلیون و127 هزار سهام شرکت مخابرات ایران به قیمت هر سهم سه هزار و 409 ریال فروخته شد.

این واگذاری در اسفند ماه سال گذشته نیز توسط شورای رقابت تایید شده بود.

پیش از این 100 درصد سهام شرکت مخابرات ایران متعلق به دولت بود که پس از عرضه پنج درصدی سهام برای کشف قیمت ، 20 درصد به سهام عدالت وپنج درصد دیگر نیز به عنوان سهام ترجیحی به کارکنان این شرکت واگذار شد و 20 درصد بقیه سهام نیز در مالکیت دولت باقی ماند.

  • ۸۹/۰۵/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">