ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واگذاری سهام مخابرات قانونی بود

| يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۸۹، ۰۷:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

هانیه حبیبی: درحالیکه یکی از روزنامه های صبح تهران امروزاز احتمال اقدام مجلس برای لغو واگذاری سهام مخابرات به نقل از یکی از نمایندگان مجلس خبر داده است، رییس سازمان خصوصی سازی کشور بار دیگر بر قانونی بودن مراحل و نحوه واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران تاکید کرد.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه روز یکشنبه در گفت وگو با موبنا، با اشاره به اظهارات این نماینده مجلس گفت: بیان چنین مطالبی آن هم تنها چند روز پس از حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در صحن علنی مجلس و رای اعتماد مجدد نمایندگان در پاسخ به پرسش آقای نادران از ایشان در خصوص فرآیند واگذاری مخابرات؛ تامل برانگیز است.

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: قانع شدن نمایندگان مجلس از پاسخ وزیر امور اقتصادی و دارایی به مفهوم تایید قانونی بودن فرآیند واگذاری سهام مخابرات از سوی نمایندگان ملت است.

کرد زنگنه گفت: فرآیند واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران هیچ مشکلی ندارد و حتی شورای رقابت نیز پس از بررسی های فنی و کارشناسانه، قانونی بودن آن را تایید کرده است.

یک نماینده مجلس با اشاره به اقدام نمایندگان مجلس هفتم در ابطال قرارداد ترکسل ( برنده نخست قرارداد اپراتور دوم تلفن همراه ) ،گفته است" به طور قطع اگر لازم باشد طرحی را در مجلس برای لغو واگذاری سهام مخابرات ارائه خواهیم کرد."

سهام مدیریتی 50 درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران ، پنجم مهرماه سال گذشته بوسیله کنسرسیوم اعتماد مبین خریداری شد.

22 میلیارد و 936 میلیون و127 هزار سهام شرکت مخابرات ایران به قیمت هر سهم سه هزار و 409 ریال فروخته شد

این واگذاری در اسفند ماه سال گذشته نیز توسط شورای رقابت تایید شد.

پیش از این 100 درصد سهام شرکت مخابرات ایران متعلق به دولت بود که پس از عرضه پنج درصدی سهام برای کشف قیمت ، 20 درصد به سهام عدالت وپنج درصد دیگر نیز به عنوان سهام ترجیحی به کارکنان این شرکت واگذار شد و 20 درصد بقیه سهام نیز در مالکیت دولت باقی ماند.

واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران به عنوان یک رکورد در بورس ایران می شود.

  • ۸۹/۰۵/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">