ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واگذاری سیم کارت های ثبت نامی از اسفند

| شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۸۵، ۰۷:۵۰ ب.ظ | ۱ نظر

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: با ظرفیت‌سازی صورت گرفته در بخش تلفن همراه و تعداد متقاضیان در ثبت نام اخیر، واگذاری سیم‌کارت‌های جدید در تعدادی از استان‌ها، اواخراسفندماه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد سلیمانی که در همایش شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری اجرایی مخابرات سخن می‌گفت، اظهار کرد: واگذاری شش میلیون و 500 هزار شماره‌ی تلفن همراه سال 85 در کمتر از هشت ماه، جهشی است که هم قدرت ستادی مخابرات استانها و هم قدرت پیمانکاران را نشان می‌دهد. این در حالی است که تا پایان سال 84، دایری تلفن همراه در کشور هشت میلیون و 510 هزار شماره بوده است. در حال حاضر شبکه‌ی ارتباطات سیار با همکاری همه اپراتورها و پیمانکاران دارای 16 میلیون مشترک است.

وی افزود: در بخش تلفن ثابت نیز، با به‌روزرسانی واگذاری تلفن همراه در تمامی‌شهرهای 20 استان کشور، در پایان آذر 85 امید است سیاست واگذاری و به‌روزرسانی تلفن ثابت در تمامی ‌1016 شهر کشور تا پایان سال صورت پذیرد.

سلیمانی همچنین به اجرای خصوصی‌سازی در مخابرات به عنوان سیاست‌های اجرایی سال 86 مخابرات اشاره کرد و گفت: دولت در این حوزه، محورهای اساسی‌ای چون واگذاری یکپارچه 80 درصد از شرکت‌های زیرمجموعه مخابرات، به جز شرکت ارتباطات زیرساخت، واگذاری سهام به ودیعه‌گذاران مخابرات، تفکیک امور حاکمیتی با اموری که قابل واگذاری است و تقویت بخش‌های تنظیم بازار و بخش‌هایی که به زیرساخت مربوط می‌شود، را برای مخابرات تعیین کرده است.

وی با تاکید بر این که روند خصوصی‌سازی برای شرکت مخابرات نباید دغدغه‌ای برای کارکنان آن ایجاد کند، به مدیران عامل مخابرات استان‌ها توصیه کرد: تا جایی که اجرای مسائل باید به بخش خصوصی واگذار شود، بگذاریم به راحتی صورت بگیرد و بدنه‌ سبک شود و صرفا بحث سیاست‌گذاری،‌ هدایت و نظارت بخش مخابرات برعهده‌ی دولت باشد.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه‌ی سال 86 در بخش مخابرات اشاره کرد و گفت: با وجود این‌که بودجه‌ی سال 86 بودجه‌ای انقباضی است، اما با توجه به افزایش 30 درصدی بودجه‌ی عمرانی و رشد 20 درصدی بودجه مخابرات،‌ پیش‌بینی درآمدهای بخش ICT در بودجه، نزدیک به 1100 میلیارد تومان است و بودجه‌ای حدود 5300 میلیارد تومان برای شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در سال 86 تعیین شده است.

بنا براعلام روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، در این جلسه دوروزه که از امروز با حضور وفا غفاریان - رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران -، صابر فیضی - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - و اعضای شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری اجرایی شرکت مخابرات ایران، در حال برگزاری است، گزارش کمیته‌های چهارگانه سیاست‌گذاری در مخابرات، ارایه و در پایان دستورات کاری آینده کمیته‌های چهارگانه اعلام می‌شود.

  • ۸۵/۱۱/۲۸

نظرات  (۱)

darshiraz hamin 2 roze pish baraye sabtename telephone SABET morajee kardam goftan hodode MAH toolmikeshe? in berooz bodan hast? nemidonam berooz bodan toye shahrestanhaye kochektar chejoori hast???

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">