ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واگذاری پیش از موعد اپراتور سوم

| چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۳۸۹، ۰۳:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره آخرین وضعیت اپراتور سوم گفت: با توجه به ارائه گزارش از سوی اپراتور سوم تلفن همراه به نظر می رسد سیمکارت های این اپراتور بدون تاخیر و حتی زودتر از موعد مقرر وارد بازار شود.

محمد کرم پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تعاملات شکل گرفته میان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اپراتور سوم موبایل کشور گفت: مسئولان سازمان تنظیم مقررات در جلسه ای با مسئولان این اپراتور از نزدیک بر پیشرفت پروژه نسل سوم موبایل واقف شدند. در این جلسه مباحثی در مورد اشتراک آنتن‌های BTS و رومینگ بین‌المللی مطرح و به اپراتور سوم نیز اعلام شد که موظف به ارائه گزارشات فصلی به معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری است و باید در استان‌ها نمایندگان محلی اپراتور سوم مستقر شوند.

وی گفت: طبق گزارشات ارائه شده از برنامه‌ریزی و فعالیت‌های پروژه اپراتور سوم در بخش‌های فنی و بازرگانی مشخص شد که این پروژه طبق روال و برنامه زمان بندی پیش می رود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه هم اکنون مسئولان این پروژه با انتخاب مشاور درصدد خرید تجهیزات شبکه نسل سوم موبایل بوده و از برنامه عقب نیستند ادامه داد: طبق قانون، اپراتور سوم موظف است تمام تجهیزات شبکه موبایل را که در داخل کشور تولید می شود از داخل خریداری کند و تنها مجاز به خرید تجهیزاتی خواهد بود که در کشور تولید نمی شود.

کرم پور با اشاره به اینکه طبق برنامه زمان بندی اپراتور سوم موظف است سیمکارت های خود را تا دهه فجر امسال وارد بازار کند به مهر گفت: این پروژه مطابق با برنامه زمان بندی پیش می رود و حتی پیش بینی می شود اپراتور سوم بتواند سیمکارت های خود را زودتر از موعد مقرر وارد بازار کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مشکلات اپراتورهای ارتباطی کشور مستمراً توسط سازمان تنظیم مقررات بررسی و رفع می‌شود گفت: سیاست سازمان تنظیم مقررات در مورد ایجاد تعامل با اپراتور سوم تلفن همراه، پیش برنده و همسو با منافع مصرف کنندگان است و طبق تعهدات خود وظیفه کنترل، نظارت و رفع مشکلات اپراتورها را نیز به عهده دارد.

به گزارش مهر، سیمکارتهای اپراتور سوم مبتنی بر نسل سوم موبایل بوده و طبق پروانه صادر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات با کد 092 وارد بازار می شوند.

  • ۸۹/۰۵/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">