ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واگذاری 205 هزار پورت پرسرعت

| شنبه, ۲ آذر ۱۳۸۷، ۰۱:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

در نتیجه‌ی اقدامات انجام گرفته از جانب سازمان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال حاضر شاهد نصب 500287 پورت پرسرعت منصوبه و 205389 پورت واگذار شده در 30 استان، شهر و 648 مرکز مخابراتی هستیم که از رشد قابل توجه و محسوسی حکایت دارد.

علیرضا اصغریان - مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های IT سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب گفت: در سال 82 بر اساس بند ب ماده‌ی 124 قانون توسعه پنج ساله سوم و از سوی وزارت وقت به 11 شرکت پروانه‌ی ارایه‌ی خدمات عمومی انتقال داده (PAP) و به مدت 10 سال اعطا شد و هر کدام از شرکت‌های مذکور در سال اول به نصب واگذاری حداقل 20هزار پورت در پنج استان و 20 شهر ملزم شدند.

وی با بیان این که در پایان سال 83 هفت شرکت به تعهدات خود عمل کرده و چهار شرکت مشمول جریمه‌ی نقدی و نصب دو برابری تجهیزات در مدت زمان معین شدند، تصریح کرد: با شکل‌گیری ساختار جدید سازمان و بر اساس مکانیزم، پایش عملکرد مستقر شده در آذرماه سال 85 مشخص شد و مجموع 11 شرکت دارای 250هزار پورت منصوبه و فقط 18500 پورت واگذار شده است.

اصغریان اظهار کرد: این در حالی است که هدف برنامه پنج ساله چهارم یک میلیون و500 هزار پورت پرسرعت با تقسیم 1225000 سهم بخش خصوصی و 275000 پورت سهم بخش دولتی بوده و باید تاکنون 930000 پورت توسط بخش خصوصی و 198000 پورت توسط بخش دولتی تامین شده باشد.

وی ادامه داد: با اندکی توجه به تغییرات و توسعه سرویس‌های فن‌آوری اطلاعات باید اعتراف کرد که هدف یک میلیون و500 هزار پورت پرسرعت نیز در پایان سال 88 هدفی شایسته برای ساختار ارتباطی کشور نبوده و باید با هدفی حداقل 10 میلیون پورت مسیر حرکت خود را مشخص کرده و برای دسترسی به آن تلاش کنیم.

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های IT سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابراز کرد: ارایه خدمات انتقال داده پرسرعت نتیجه یک زنجیره خدماتی از امکانات و فعالیت‌های بخش دولتی و خصوصی است که با مدنظر قرار دادن تاکید و رهنمودهای مقام وزارت و بهره‌گیری حداکثری از توان بخش‌های دولتی و خصوصی هدف تعریف شده دور از دسترس نبوده و در یک برنامه زمانبدی مناسب و متناسب قابل تحقق است.

  • ۸۷/۰۹/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">