ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتحادیه اروپا اجرای قانون حفاظت از داده خود را از چند روز قبل آغاز کرده و این امر موجب سردرگمی و وحشت شرکت های فناوری آمریکایی شده که به جمع آوری فله ای داده های کاربران عادت دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، بر اساس قانون یادشده همه شرکت های اینترنتی و فناوری باید برای جمع آوری هرگونه اطلاعات شخصی کاربران خود از آنها به طور واضح و شفاف اجازه بگیرند. همین مساله باعث شده تا شرکت های آمریکایی درصدد تغییر خط مشی ها و سیاست های حریم شخصی خود برآیند تا با جریمه و تعقیب قضایی مواجه نشوند.

اما طی دو روزی که از اجرای این قانون می گذرد، فیس بوک و گوگل با شکایات حقوقی بی سابقه ای از سوی برخی کاربران خود مواجه شده اند که خواستار دریافت غرامت های کلان از این دو شرکت به علت نقض حریم شخصی و جمع آوری بدون اجازه داده های خود هستند.

بر اساس یکی از شکایات یادشده فیس بوک و گوگل به ترتیب باید ۳.۹ و ۳.۷ میلیارد یورو غرامت پرداخت کنند. شاکی اصلی این دو پرونده یک فعال اتریشی حقوق مدنی و حامی حفظ حریم شخصی به نام مکس شریمز است که مدتهاست از سیاست های گوگل و فیس بوک در زمینه جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران انتقاد می کند.

وی علاوه بر گوگل و فیس بوک زیرمجموعه های  آنها مانند اینستاگرام و واتس اپ را هم مورد پیگرد قضایی قرار داده و حتی شکایتی را به طور خاص بر علیه سیستم عامل اندروید تنظیم کرده است.

این دو شرکت در واکنش اتهامات وارد شده به خود را رد کرده و می گویند اقدامات لازم برای اجرای مفاد قانون تازه را انجام داده اند و مانند گذشته به حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران به طور جدی اهمیت می دهند.

البته خود کشورهای اروپایی هم برای اجرای قانون یادشده به طور کامل آماده نیستند و کمتر از نیمی از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی قوانین داخلی لازم برای پشتیبانی از قانون حفاظت از داده را به تصویب رسانده اند.

  • ۹۷/۰۳/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">