ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ورود شورای رقابت به ساماندهی بازار مخابرات

| يكشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۰، ۰۲:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس شورا و مرکز ملی رقابت از بودجه پیش بینی شده برای این شورا در لایحه بودجه 90 گلایه کرد و ضمن شوخی خواندن آن از ورود شورای رقابت در سال 90 به قیمت گذاری کالا و خدمات مخابرات، مترو و بازار پولی کشور خبر داد.

جمشید پژویان در گفت وگو با فارس که پرسید عملکرد یک ساله شورای رقابت را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: شاید انتظار داشته باشد من به عنوان رئیس شورا و مرکز ملی رقابت پاسخ دهم، ما خیلی پیشرفت داشتیم و موفق بودیم.

وی در عین حال افزود:سال گذشته با منابع بسیار محدودی که داشتیم توانستیم برخی مسایل را حل کنیم و چند گام برداریم، اما من مطمئنم دارای ظرفیت بالاتری هستیم ولی به دلیل عدم هماهنگی و کمبود منابع قادر نیستیم از آن استفاده کنیم.

پژویان گفت: واقعیت این است که با توجه به حداقل امکانات توانستیم گام‌های مثبتی برداریم، ولی برنامه و نقشه‌ای که برای سال آینده داریم نقشه گسترده و مهمی است.

وی اضافه کرد: متاسفانه گاهی کسانی که باید به ما کمک کنند و منابعی را برایمان فراهم کنند، سد راهمان می‌شوند و منابع شورا را قطع یا به گونه‌ای محدود می‌کنند که فعالیتهای شورا و مرکز ملی رقابت محدود می‌شود.

پژویان با ابزاز گلایه از بودجه پیش‌بینی شده در لایحه دولت برای سال جاری گفت: مقامی که بودجه شورای رقابت را پیش‌بینی کرده نه اطلاع کافی از اصول و روال بودجه داشته و نه اطلاعی از وظایف شورای رقابت.

وی خاطرنشان کرد: پارسال اصلا بودجه‌ای برای ما در نظر نگرفته بودند و من در مذاکراتی که با نمایندگان داشتم،توانستم اعتباری جزیی را در یک ردیف متفرقه برای شورا بگیرم.

رئیس شورای رقابت افزود: امسال هم بدون توجه به اینکه شورا نیازمند جا و مکان است، آن رقم را رشدی داده‌اند، بدون توجه به اینکه ما نیازمند گسترش فعالیت هستیم تا از عهده اختلالات ده‌ها و صدها بازاری که در کشور داریم برآییم و چه بسا پایه‌ای از جهاد اقتصادی در سال جاری مربوط به وظایف همین شورا باشد.

پژویان در پاسخ به این پرسش که اعتبار پیش‌بینی شده برای شورای رقابت در لایحه بودجه سال جاری چه میزان است، اظهار داشت: برای شورا و مرکزی مثل شورای رقابت که حداقل 150 نفر متخصصان در بالاترین رده‌ها فعالیت می‌کنند و فعالیتشان نیازمند انجام مطالعات میدانی و سریع است، رقم شبیه شوخی است.

وی تصریح کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای یک سال شورا و مرکز ملی رقابت یک میلیارد و 300 میلیون تومان است.
*ورود شورای رقابت به ساماندهی بازار پولی

خبرنگار فارس به رئیس مرکز ملی رقابت گفت: مرکز ملی رقابت سال گذشته وارد یک سری فعالیت‌های اختلافی مانند واگذاری شرکت مخابرات و یا شرکتهای خودروسازی شد، فکر می‌کنید تصمیمات شورا چقدر تاثیرگذار بود؟ آیا نظرات شورا مورد توجه قرار گرفت و دستگاه‌های اجرایی همراهی کرند؟

پژویان پاسخ داد: تا آنجا که ممکن بود توانستیم به طرق مختلف بخش‌های مختلف را وادار کنیم با ما هماهنگ شوند.شورا به نظرم درباره مخابرات قضاوت صحیحی کرد ولی مهمترین مسئله کنترل بازار مخابرات بوده است.

وی خبر داد: ما در پایان سال گذشته موفق شدیم در آخرین جلسه دستورالعمل قیمت گذاری در مخابرات را در فاز اول به تصویب برسانیم و آن را به مخابرات ابلاغ کنیم. به احتمال قوی در 3 ماهه اول سال جاری نیز فازهای دو و سه را که قیمت گذاری کل کالا و خدمات را ارایه می‌کند، تصویب خواهیم کرد.

پژویان ادامه داد: در مورد سایپا و ایران خودرو هشدارهای ما کاملا مانع حرکتهایی شد که انتظار انحصار در آنها می‌رفت و برای سال آینده تهیه دستورالعمل مترو را در دستور کار داریم.

رئیس مرکز رقابت کنترل بازار پول و اعتبار با توجه به تکثر بانکهای خصوصی را نیز در دستور کار این مرکز عنوان کرد و توضیح داد: ما آثار رشد قارچ گونه و تکاثری بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری را بررسی کردیم و به طور قطع وارد این بازار خواهیم شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ورود شورا مربوط به نرخ های مطرح در بازار پولی است؟ گفت: خیر، مربوط به کل فعالیت‌های آنان است، نحوه تشکیل سرمایه، بازار ارتباطات آنان و همه چیز و هدف این است که از بروز یک شوک در اقتصاد جلوگیری کنیم.

  • ۹۰/۰۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">