ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ورود وزارت کار به ایجاد شغل ICT

| سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که در صورت همکاری دستگاه‌های مختلف امکان ایجاد 100 هزار شغل جدید در حوزه ICT وجود دارد، گفت: هم اکنون کسب و کارهای جدیدی در حوزه اپلیکیشن‌ها ایجاد شده که در آینده منجر به افزایش اشتغال می‌شود.

سیدابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با فارس، با تاکید بر اینکه برای ملی شدن بخش ICT و اینکه شبکه‌های ما در اختیار محتوای خارجی قرار گیرد، باید در داخل کشور زیرساخت‌های لازم فراهم شود، اظهار داشت: خدمات در حوزه آموزش، تجارت و بانک‌ها باید به سمت الکترونیکی شدن پیش برود و همچنین تولید اطلاعات هم داخلی شود. 

وی افزود: با این وجود خواهید دید که ظرفیت عظیمی از کار در داخل کشور وجود دارد و معتقدیم اقتصاد کشور برای توسعه فناوری اطلاعات و ایجاد اشتغال از این مسیر ظرفیت دارد.

قائم‌مقام وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اقتصاد در حوزه توسعه فناوری اطلاعات کشش بسیار خوبی دارد، گفت: علاوه بر مطلوبیت حاکمیتی، افزایش استفاده از ظرفیت‌های بخش ICT یک ضرورت به شمار می‌رود. 

وی گفت: برای اینکه استقلال اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم باید در حوزه داخلی‌سازی فناوری اطلاعات و استفاده از ظرفیت‌های ملی شبکه اجتماعی اهتمام جدی به خرج دهیم. 

فیروزآبادی با بیان اینکه مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی الگوی کارآفرینی و اشتغالزایی از مسیر فناوری اطلاعات را در دستور کار قرار داده‌اند،‌گفت: این توسعه همکاری‌ها از طریق استان‌های دیگر نیز دنبال خواهد شد.

وی افزود: برای اولین بار در استان کردستان افزایش اشتغال از مسیر بخش ICT دنبال شده است و در استان‌های دیگر نیز اجرایی خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سؤال که آیا به لحاظ کمیت می‌توان هدف‌گذاری برای ایجاد اشتغال از مسیر ICT اشتغال کرد، تصریح کرد: این موضوع بستگی به همت و تلاش دستگاه‌های همکار دارد.

وی افزود: استان‌های بعدی برای طرح اشتغال‌زایی گلستان و مازندران خواهد بود و  این محل‌ها ظرفیت خوبی برای حوزه ICT دارد.

فیروزآبادی با بیان اینکه ظرف یک سال می‌توانیم صد هزار شغل در حوزه ICT در حوزه کشور ایجاد کنیم، گفت: هم اکنون در حوزه app stor ها نزدیک به 20 تا 25 هزار app در بازار ارائه می‌شود و هر کدام از این اپلیکیشن‌ها نشان از اشتغال‌زایی 4 الی 5 نفر دارد. 

وی افزود: تجارت الکترونیکی در حوزه فروش اپلیکیشن‌ها در حال گسترش است که بسیار قابل توجه است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">