ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ارتباطات انتخابات الکترونیکی را تضمین کند

| چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: اعتمادی نسبت به مستمر بودن زیرساخت‌ها برای الکترونیکی برگزار شدن انتخابات از سوی وزارت ارتباطات نیست و شورای نگهبان هم به همین دلیل زیر بار برگزاری چنین روشی به صورت کامل نرفته است.

احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره احتمال الکترونیکی برگزار شدن انتخابات دوره یازدهم مجلس، گفت: چندین انتخابات الکترونیکی را به صورت آزمایشی برگزار کردیم که محل مناقشات زیادی بوده است.

وی افزود: قطعی برق و قطعی اینترنت بخشی از مشکلات الکترونیکی برگزار شدن انتخابات است که به نظر می‌آید شورای نگهبان برای جلوگیری از اعتراضات بعدی نامزدها این موضوع را در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی مدنظر دارد.

علیرضابیگی تصریح کرد: اعتمادی نسبت به مستمر بودن زیرساخت‌های لازم برای الکترونیکی برگزار شدن انتخابات نیست و شورای نگهبان هم به همین دلیل زیر بار برگزاری چنین روشی به صورت کامل نرفته است. 

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس تصریح کرد: نمونه‌های متعددی وجود دارد که در انتخابات شورای شهر به کارگیری چنین روشی منجر به بروز تخلفات و اعتراضات زیادی شده است.

وی گفت: به کارگیری روش‌های الکترونیکی برای انتخابات شورایاری‌ها محل مناقشه و اختلافات زیادی است این در حالی است که برگزاری چنین انتخاباتی فاقد پشتوانه قانونی بوده است و متأسفانه آرای عمومی در این انتخابات به مسخره گرفته شد. 

علیرضابیگی گفت: از اینکه وزارت کشور با توجه به تذکرات متعدد مجلس درباره غیرقانونی بودن برگزاری انتخابات شورایاری‌ها بی‌توجهی کرد متأسفیم و این وزارتخانه به شهرداری تهران اجازه داد که این انتخابات که فاقد قانون لازم بود برگزار شد و حتی مقررات لازم برای اینکه چگونه در معرض انتخاب مردم قرار بگیرند نیز مشخص نبود. ضمن اینکه مرجعی که ناظر بر این انتخابات باشد هم مشخص نبوده است و مرجع تأیید صلاحیت هم معلوم نبوده و نحوه شمارش آرا نیز مشخص نیست. همچنین مرجعی که به اعتراضات رسیدگی کند نیز معلوم نبوده است. 

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: شهرداری تهران و شورای شهر تهران با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها موضوع مضحکی را به نمایش گذاشته است که از باب مضحکه و تمسخر بوده است ضمن اینکه نتیجه به دست آمده نیز بسیار شرم‌آور بود. 

وی گفت: کسانی که با آرای 2 میلیونی در شورای شهر تهران حضور دارند انتخاباتی را برگزار کردند که شرکت‌کنندگان آن طبق بررسی‌ها از 500 هزار نفر هم فراتر نرفته است و این پیام خوبی را برای سلامت و تدبیر شورای شهر تهران مخابره نکرده است.

علیرضا بیگی افزود: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها از سوی شهرداری تهران و شورای این شهر و نتایج و بازخوردهای و بروز تخلفات متعدد و اعتراضات فراوان ادامه بی‌تدبیری‌ها و ناتوانی‌های این شهرداری و شورای شهر محسوب می‌شود. 

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: موضوع الکترونیکی شدن انتخابات مجلس با توجه به اینکه زیرساخت‌ها باید از سوی وزارت ارتباطات تأمین شود و این وزارتخانه هم نمی‌تواند تضمین‌های لازم را برای برقراری مستمر ارتباطات بدهد و احتمال بروز عوامل پیش‌بینی نشده هم بسیار زیاد است که در برخی از انتخابات شورای اسلامی شهر که برای مثال در استان آذربایجان شرقی که بروز تخلفات متعدد را مشاهده کردیم و اعتراضات عدیده‌ای را از سوی نامزدها از جمله قطعی برق به وجود آمده است که متأسفانه بسیاری از آنها به صورت هدایت شده رخ داده بود باعث علامت سؤال‌های متعدد و ابهامات فراوان شده است. 

وی در پایان گفت: برگزاری انتخابات مجلس یازدهم به صورت الکترونیکی به اراده مسئولان برای تأمین زیرساخت‌ها بستگی دارد و با توجه به اینکه همه مراحل انتخابات الکترونیکی نیازمند اینترنت است باید ضمانت اجرای محکمی در این قضیه وجود داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">