ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ارتباطات به دنبال کاهش تصدی‌گری است

| سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، سیاست این وزارتخانه را انجام وظایف حاکمیتی و فاصله گرفتن از تصدی گری عنوان کرد.

به گزارش ایرنا،' رضا تقی پور '‌ در نشست هماهنگی با مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها ،‌اظهار داشت : وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در طی پنج سال گذشته از تصدی‌گری فاصله گرفته و به سمت حاکمیت حرکت کرده است که در این راستا از ادارات کل فناوری اطلاعات و ارتباطات انتظار می‌رود این خط مشی وزارت را دنبال کنند.

وی اظهار داشت: ضرورت تشکیل ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به گونه ای بود که معاونت توسعه سرمایه انسانی رئیس جمهور نیز به ایجاد آن تاکید می کرد.

تقی پور با تاکید بر لزوم تقویت ادارات کل فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: این ادارات به خوبی می توانند وظایف حاکمیتی که وزارتخانه دنبال می کند را در استان ها پیاده کنند.

وی همچنین خواستار بهره‌گیری مدیران از روش های مدیریتی نوین شد و گفت: برگزاری اینگونه نشست ها می تواند بستر هم اندیشی برای رسیدن به نقشه راه و رسیدن به تعالی باشد.
تقی پور خاطر نشان کرد: تعامل مدیران و هماهنگی های بیشتر در تمامی زمینه ها می تواند مشکلات احتمالی موجود در این بخش را برطرف و از این طریق ارتباط سازمانی مناسب شکل بگیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که مدیران کل استان ها با برگزاری جلسات هماهنگی می توانند به تبادل تجربیات بپردازند تا آنچه که به صورت عملی تجربه شده و صرفاً نظری نیست به مبادله گذاشته شود ، تصریح کرد: به منظور افزایش اقتدار حاکمیتی این اداره ها، می بایست شرکت ها و سازمان های تابعه، انجام فعالیت های قابل واگذاری خود را به این مجموعه ها تفویض کنند.

تقی پور ادامه داد: نظارت بر امور فنی، نظارت بر عملکرد اپراتورها در استان ها، هماهنگی و نظارت بر امور پایش فرکانس و مدیریت مراکز داده استانی از جمله مواردی است که می توان برای انجام آن ها از ظرفیت های موجود در این اداره کل ها استفاده کرد.

وی با اشاره به تشکیل 16 اداره کل استانی اظهار امیدواری کرد که به زودی در 15 استان باقی مانده دیگر نیز اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شود.

  • ۹۱/۰۵/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">