ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محصولات رایانه ای ساخت ایران که در داخل کشور به ثبت رسیده اند و از مرکز شماره گذاری کالا شماره ملی دریافت کرده اند در کشور چین جعل و کپی سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شهر از سندیکای تولیدکنندگان رایانه حتی برخی از این کالاها بدون کوچکترین تغییراتی با کارت گارانتی فارسی، بارکد و مشخصات و عبارت ساخت جمهوری اسلامی ایران از طریق گمرکات جنوبی به کشور وارد می شوند.

این در حالیست که طبق ماده 2 ثبت علائم و اختراعات، مقررات ثبت مالکیت صنعتی، موافقتنامه مادرید تصویب کنفرانس پاریس مصوب سال 1382، تبصره 19 قانون بودجه سال 1382، قانون مالکیت معنوی مصوب سال 1381، قانون حمایت از مصرف کنندگان مصوب 1383 و 12 ماده 40 قانون امور گمرکی وارد کنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات حق عرضه کالا و یا خدمات ثبت نشده را ندارند و طبق آیین نامه مربوطه مشمول قوانین قاچاق کالا و ارز می شوند.

با توجه به وجود قوانین و آیین نامه های متعدد در این زمینه وارد کنندگان و صادر کنندگان مجوز ورود این گونه کالاها مرتکب تخلف شده و با توجه به برابری همه در برابر قانون لازم است توسط نظام قضایی و دیوان عدالت تحت پیگیرد قرار گیرند.

  • ۸۴/۰۵/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">