ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کنسرسیوم تولید گوشی تلفن همراه از ادامه مذاکرات این کنسرسیوم باطرف خارجی برای تولید گوشی خبر داد و گفت: کاهش تعرفهCBU واردات گوشی در جریان این مذاکرات تاثیر خواهد گذاشت.
محمد مرزبان ‌‏راد، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا، پروژه تولید گوشی تلفن همراه را وابسته به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور عنوان کرد و اظهارداشت: این پروژه از لحاظ اقتصادی مستلزم کمک مجلس شورای اسلامی و سازمان‌‏های تعرفه‌‏گذاری و در عرصه سیاسی نیز برقراری مذاکرات و روابط مثبت با کشورها برای انتقال تکنولوژی است.

مرزبان راد، با تاکید بر این که در داخل کشور تنها وزارت صنایع برای تولید گوشی تلفن همراه از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌‏کند، تصریح کرد: نتیجه عدم حمایت گروه‌‏های علاقمند به واردات گوشی طی یک سال گذشته سبب شد سود این بازار پر رونق به جیب قاچاقچیان وتولیدکنندگان غیر ایرانی برود.

وی، با تاکید بر تلاش تولیدکنندگان داخلی برجلب حمایت دولت در جریان تولید داخل، یادآورشد: اگرچه با این سه تولیدکننده داخلی نمی‌‏توان نیاز کشور را در حوزه گوشی تلفن همراه فراهم کرد؛ اما دولت باید از جریان تولید در کشور حمایت کند.

رییس کنسرسیوم سروش رسانه و شهرک‌‏های هوشمند، در ارزیابی خود از حرکت وزارت ارتباطات برای ثبت سریال گوشی‌‏های تلفن همراه، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه نتوانست رجیستر کردن شماره سریال گوشی‌‏های تلفن همراه را به طور کامل انجام دهد و شرایطی چون عدم رجیستر گوشی‌‏های وارداتی، شرایط فعلی سیاسی کشور، فشار وزارت بازرگانی برای حمایت از مصرف‌‏کننده سبب شد تا پروژه تولید گوشی تلفن همراه داخلی توفیق تامین نیاز کشور را نداشته باشد.

مرزبان راد، با اشاره به راه‌‏اندازی چند خط تولید گوشی در کشور طی یک سال اخیر، یادآورشد: در حال حاضر وزارت صنایع از هرگونه تلاش در جهت حمایت از تولید گوشی دریغ نمی‌‏کند؛ اما زمانی که تلاش خود را برای انتقال تکنولوژی ناکارآمد ببیند از این حمایت مایوس خواهد شد.

عضو کنسرسیوم تولید گوشی تلفن همراه، در خصوص پیشنهاد وزارت بازرگانی مبنی بر کاهش تعرفه واردات گوشی از 60 درصد به 15 درصد، اظهارداشت: طبق مصوبه معاون ریاست جمهوری مقرر شده بود که تعرفه واردات CBU،‌‏CKD و SKD به مدت 4 سال تغییر پیدا نکند، در صورتی که پیشنهاد کاهش تعرفه از سوی وزارت بازرگانی در هیات دولت پذیرفته شود باید دید که سرنوشت تولید کنندگان فعلی گوشی در کشور چه خواهد شد.

وی، ادامه داد: کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه در جریان مذاکرات فعلی ما برای انتخاب برند تاثیر می‌‏گذارد.

مرزبان راد، با بیان این که جریان تولید ملی و انتقال تکنولوژی باید از سوی رسانه‌‏ها مورد حمایت قرار گیرد، گفت: حمایت رسانه‌‏ای از یک عزم ملی ناشی می‌‏شود که در حال حاضر در کشور وجود ندارد.

وی، افزود: وزارت صنایع در جریان تولید ملی کاملا تنها است.

  • ۸۶/۰۴/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">