ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مدیریت مصرف از سیاست های جدی وزارت نیرو است.

«هوشنگ فلاحتیان» در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در پاسخ به خبرنگار ایرنا ادامه داد: تلاش شده است فناوری های نوین ارتباطی برای کاهش مراجعه فیزیکی مردم به اداره ها و نواحی این وزارتخانه به کار گرفته شود تا مردم دیگر برای انجام کوچک ترین امور به حضور در اداره ها نیازی نداشته باشند و از راه دور خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی از ارسال قبض های برق و آب از طریق تلفن همراه در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: مصمم شده ایم این رویه را در کل کشور اجرا کنیم.
فلاحتیان از تلاش برای ایجاد سامانه های هوشمند خواندن کنتورهای آب و برق از راه دور خبر داد و گفت: از لوازم اندازه گیری هوشمند برای تحقق این هدف بهره گیری شده است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بیان کرد: وزارت نیرو به طور جدی دنبال استفاده از کنتورهای هوشمند آب و برق است تا بدون نیاز به حضور افراد بتوان آنها را کنترل و بهای مصرفی را تعیین کرد.
فلاحتیان گفت: برای استفاده از شبکه فیبر نوری کشور مصمم هستیم تا با بهره گیری از آن بتوان برای وزارت نیرو درآمدزایی کرد.
معاون وزیر نیرو ادامه داد: دنبال سرمایه گذار روی شبکه فیبر نوری کشور هستیم تا بتواند درآمدزایی مناسبی برای وزارت نیرو داشته باشد و این درآمد به کمک صنعت برق آید.
وی گفت: همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استفاده از فناوری های نوین در صنعت برق از سیاست هایی است که با جدیت دنبال می شود.
به گزارش ایرنا، چندی پیش تفاهمنامه همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه نیرو با هدف ارتقای دانش و توسعه همکاری های مشترک علمی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی درباره کاربرد فناوری های نوین ارتباطات، اطلاعات و امنیت در صنعت برق امضا شد.
سرمایه گذاری و تحقیق و توسعه دو پژوهشگاه در قالب «فناوری اینترنت اشیا» و سایر فناوری های نوین مرتبط با آن برای ارتقای دانش و بومی سازی فناوری اینترنت اشیا دربخش های اولویت دار صنعت برق کشور از بندهای این تفاهمنامه است.
سرمایه گذاری و تحقیق و توسعه مشترک دو پژوهشگاه در زمینه فناوری امنیت ارتباطات و اطلاعات در صنعت برق، همکاری مشترک در توسعه آزمایشگاه ها و امکان استفاده و بهره برداری از امکانات آزمایشگاهی دو طرف، سرمایه گذاری و تحقیق و توسعه مشترک دو پژوهشگاه برای بومی سازی فناوری نوین بخش ارتباطات و اطلاعات با هدف توسعه کارآفرینی و حمایت از شرکت های دانش بنیان از دیگر محورهای اولویت دار این تفاهمنامه به شمار می رود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">