ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از وزیران ارتباطات و دفاع و مدیران صاایران و بنیاد مستضعفان و ایرانسل خواسته‌ایم یکشنبه آینده آخرین وضع پروژه اپراتور دوم تلفن همراه را در این کمیسیون تشریح کنند.
"رمضانعلی صادق زاده" در گفت وگو با خبرنگار حوزه ارتباطات ایرنا افزود: عصر و شامگاه سه‌شنبه (دیروز) دکتر "معصوم فردیس" معاون وزیر و مدیر پروژه در یک جلسه مقدماتی در کمیسیون، گزارشی از آخرین وضع پروژه ارائه داد که چون ابهامات اعضای کمیسیون برطرف نشد، قرار جلسه بعدی با حضور دو وزیر و مدیر یادشده را گذاشتیم.
وی گفت: فردیس در این جلسه به بخشی از پرسشها که در حوزه اختیاراتش بود، پاسخ داد و بخشهای دیگر را گذاشتیم برای جلسه روز یکشنبه که در سطح بالاتری با حضور کارفرما و ناظر اصلی پروژه یعنی وزارت ارتباطات و نیز سهامداران اصلی از وزارت دفاع و بنیاد مستضعفان و بانک متولی ‪ ۲۱‬درصد سهام برگزار می‌شود، تا آنها پاسخ دهند.
صادق زاده به‌عنوان رییس کمیته مخابرات مجلس افزود: نخستین ابهام و نگرانی مطرح شده از سوی اعضای کمیسیون صنایع و دیگر نمایندگان درباره میزان سرمایه خارجی که جذب پروژه می‌شود، است.
وی اظهار داشت: از آنجا که چه در زمانی که "ترک سل" طرف خارجی پروژه بود و چه اکنون که ‪ MTN‬است، فاینانس با بخش خارجی خواهد بود، آیا ‪۲/۳‬ میلیارد سرمایه خارجی که آقایان می‌گفتند جذب خواهد شد، به کشور می‌آید یا باز قرار است مانند اپراتور اول ، بودجه پروژه با ثبت نامهای سیم‌کارت و دیگر موارد از مردم تامین شود.
صادق زاده افزود: گرچه صاایران و بنیاد مستضعفان ، مالکان عمده و ‪۳۰‬ درصدی شرکت ایرانسل طبق آیین‌نامه معاملات دولتی به‌عنوان بخش دولتی محسوب می‌شوند، اما مالکیت آنها عمومی است و ابهام بعدی این است که بدین ترتیب چون قرار است طبق قانون ‪ ۵۱‬درصد سهام شرکت ایرانی باشد، تکلیف ‪ ۲۱‬درصد بقیه چیست و در اختیار کدامیک از دو بانک ، ملی و یا پست بانک خواهد بود.
به‌گفته نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، مساله بعدی این است که دست- اندرکاران پروژه چگونه تضمین می‌کنند که بند شش قانون پروژه که طبق آن حداقل ‪ ۵۱‬درصد از تجهیزات اصلی باید از داخل تامین و اجرا شود.
صادق زاده افزود: با توجه به اینکه در آگهی چندی پیش مناقصه شرکت ایرانسل اعلام شده بود شرکت‌کنندگان در مناقصه باید ‪ ۵۰‬میلیون دلار (حدود ‪ ۴۶‬میلیارد تومان) ضمانت بانکی داشته باشند، کدامیک از شرکتهای خصوصی داخلی است که بتواند چنین ضمانتی ارائه دهد.
وی اظهار داشت: نگرانی چهارم درباره زمان‌بندی اجرای پروژه است. زیرا قرار بود شش ماه پس از اجرایی شدن قرارداد ایرانسل، سیم‌کارتها با بهای یک سوم سیم‌کارتهای اپراتور اول واگذار شوند.
صادق زاده پرسید: آیا در اوایل تابستان سال آینده که این مهلت فرا می‌رسد مجریان اپراتور دوم می‌توانند این واگذاری را انجام دهند؟ با کدام امکانات فنی و ظرفیت‌سازی چنین کاری خواهند کرد؟

به‌گفته وی، سووال دیگر این است ، از آنجا که در بند ‪ ۷‬قانون پروژه آمده است که مدیریت آن و بویژه مدیریت فنی باید ایرانی باشد، هر چند مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت ایرانسل اکنون انتخاب شده، متولی مدیریت فنی ، چه کسی خواهد بود و آیا از ایران خواهد بود و یا ‪؟ MTN‬

رییس کمیته مخابرات مجلس همچنین افزود: "محمد سلیمانی" وزیر ارتباطات نیز به این جلسه دعوت شده‌بود تا به دو سووال آقایان علمی و ندیمی، دو تن از نمایندگان مجلس درباره این پروژه پاسخ دهد که خود آقایان ، طرح سووالات خود را به جلسه بعدی موکول کردند.

  • ۸۴/۱۰/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">