ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات عازم تونس شد

| چهارشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۸۴، ۰۸:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح روز چهارشنبه در راس هیاتی فنی از این وزارتخانه به‌منظور شرکت در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی ‪ ، WSIS‬عازم تونس شد.
معاون فناوری و اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، مدیر کل بخش فناوری اطلاعات ، مدیر عامل شرکت دیتا و مشاور اجرایی وزیر از اعضای این هیات ایرانی اعزامی به این اجلاس هستند.
دومین اجلاس سران جامعه اطلاعات (‪ (WSIS‬از امروز به مدت سه روز با حضور بیش از ‪ ۵۰‬رییس دولت یا نخست وزیر کشورهای مختلف در تونس برگزار می‌شود.
این نشست تحت نظارت اتحادیه بین‌المللی ارتباطات و با حضور حدود ‪۱۲‬ هزار شرکت‌کننده از نهادهای تابعه سازمان ملل، نهادهای مدنی و بخش خصوصی و دولتی کشورها برگزار می‌شود.
چگونگی کاهش شکاف شمال و جنوب در زمینه برخورداری از امکانات و فرصت های اطلاعاتی و تاکید بر ضرورت برقراری عدالت برای استفاده یکسان کشورها از امکانات توسعه پایدار از محورهای مهم این نشست عنوان شده است.
تاکید بر ضرورت حفظ و حراست از معارف ناب اطلاعاتی بعنوان یک میراث بشری و دور شدن از جهان تبعیض، زور و کینه محور مهم دیگر دومین نشست سران جامعه اطلاعات است .
‪ ۲۵۰‬برنامه جنبی شامل میزگردها و سمینارها مختلف در زمینه‌های گوناگون مربوط به اطلاعات و فن‌آوری اطلاعات در دنیای امروز و راههای همکاری و همبستگی میان جوامع نیز در حاشیه نشست سران صورت خواهد گرفت .
همچنین قرار است رهبران کشورهای جهان در این نشست ، تصمیمات تعیین کننده‌ای درخصوص چگونگی برنامه‌ریزی از طریق اینترنت و خروج آن از انحصار یک کشور را اتخاذ کنند.

  • ۸۴/۰۸/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">