ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر نفت: دیتاسنتر سامانه سوخت آسیب ندید

| چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۰۴:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر نفت گفت: بیش از ۸۷ درصد جایگاه‌ها امکان توزیع سوخت با کارت هوشمند را دارند و مرکز داده سامانه هوشمند سوخت آسیبی ندیده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، جواد اوجی وزیر نفت پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: صبح دوشنبه بین ساعت ۹ تا ۱۰، عملیات سوخت رسانی تعدادی از جایگاه‌ها در سراسر کشور متوقف شد که بلافاصله ستاد بحران در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تشکیل شد و با تجربه قبلی، بیش از ۲۲ هزار نفر را بسیج کردیم. 
وی با قدردانی از مالکان جایگاه‌های سوخت، صبوری مردم و اطلاع رسانی صداوسیما، افزود: این توطئه در همان ساعات اولیه خنثی شد و عملیات سوخت رسانی را به صورت آفلاین یا دستی برقرار کردیم؛ از بعد از ظهر همان روز با بالا آمدن سامانه هوشمند سوخت، تاکنون نزدیک به ۸۷ تا ۸۸ درصد با کارت سوخت فعالیت می‌کنند.
 وزیر نفت با اشاره به تلاش دشمن برای حملات سایبری گفت: فکر می‌کردند که این با این کار می‌توانند مردم را عصبانی کنند و به چالش بیندازند، اما این توطئه خنثی شد. 
وی همچنین با اشاره به مسئولیت پذیرفتن گروه هکری «گنجشک درنده»، درباره حمله به سامانه هوشمند سوخت، گفت: اینجا ایران است و پر‌های عقاب همان سال ۵۷ ریخت، چه رسد به گنجشک!
 این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر این که از سال ۱۴۰۰ تاکنون برای جلوگیری از بروز مشکل در سامانه هوشمند سوخت چه اقداماتی رخ داده، تاکید کرد: سامانه سوختی که مرکز داده آن در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است، مشکلی پیدا نکرده؛ کارشناسان شورای انفورماتیک، افتا و گروه مشخص شده از سوی رئیس جمهور، در حال بررسی موضوع هستند.
 وی با بیان این که مطالعات کارشناسی برای توزیع سوخت با کارت بانکی یا کارت ملی در حال انجام است، درباره گران فروشی بنزین از سوی یک شرکت سیار توزیع کننده بنزین در چند روز گذشته گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم؛ سوخت از طریق ۴۲۰۰ جایگاه سراسر کشور با نرخ مصوب عرضه می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">