ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ICT:اینترنت باید رایگان شود

| دوشنبه, ۲۶ دی ۱۳۸۴، ۰۸:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود کشور، وظیفه ما ارایه اینترنت با پهنای باند بالا به صورت رایگان به همه مردم است.
دکتر " محمد سلیمانی " روز یکشنبه در همایش بین‌المللی " فناوری اطلاعات و گستره‌های آن " در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار داشت: مهمترین عامل در مسایل مربوط به فناوری و توسعه آن، برخورداری از پهنای باند بالا و قابل دسترس کردن آن برای تمام مردم است.
وی با اشاره به وضعیت ارایه خدمات اینترنتی در کشور، گفت: تاکنون ‪۳۹‬ مجوز ‪ ۹۰۲ ، ICP‬مجوز ‪ , ISP‬سه مجوز ‪ IDC‬و ‪ ۱۰۰‬مجوز تلفن اینترنتی ( ‪(VOIP‬ برای شرکتهای خصوصی صادر شده که امید است با تکاپوی بیشتر این بخش، شاهد رشد بیشتر کشور در زمینه ارایه خدمات اینترنتی باشیم.
سلیمانی، سه‌عامل اساسی برای توسعه فناوری‌اطلاعات در کشور رامنابع انسانی ، توانایی و قابلیت بخش دولتی ، خصوصی و تعاونی و زیرساختهای ارتباطی و مخابراتی دانست و بیان داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در این راستا تامین اتصالات الکترونیکی است.
وزیر ارتباطات،با مناسب ارزیابی کردن روند فعالیتها و برنامه‌های وزارت ‪ ICT‬یادآور شد: به دلیل کمبود تجربه و نیروی انسانی، هنوز در برخی موارد با کندی سرعت مواجه هستیم.
وی درباره طرح شارع ‪ ،۲‬گفت: این طرح منتظر تصویب آیین نامه اجرایی توسط سازمان تنظیم مقررات است که‌در صورت تصویب توسط مجمع عمومی به بهره برداری کامل می‌رسد.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: مساله فیلترینگ و پالایش از مباحث مهم پژوهشی است که برای توسعه آن کار می‌کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت مصوبه هیات‌دولت درباره خرید تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری و جزییات آن توضیحی ارایه نکرد و تنها به این جمله اکتفا کرد که امور مربوط به این طرح در حال پیگیری است.
وی همچنین از وجود اختلال شبکه اینترنت در منطقه جنوب کشور در روزهای اخیر اظهار بی‌اطلاعی کرد.

  • ۸۴/۱۰/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">