ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات، گفت: علاقه‌مند بودیم ایرانسل کار را پیش ببرد، اما به سایر برندگان مزایده اعلام کردیم با پذیرفتن شرایط مزایده و شرایط مالی آماده باشند چرا که نمی‌توان بیشتر از این کار را معطل بگذاریم.

به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر احمد معتمدی در حاشیه‌ی بازدید از مرکز تحقیقات مخابرات ایران در جمع خبرنگاران در مورد تعیین تکلیف اپراتور دوم، اظهار داشت: ما علاقه‌مند بودیم و هستیم ایرانسل کار را پیش ببرد، اما آن‌ها موظف هستند در این هفته جواب ما را بدهند.

وی، همچنین با بیان اینکه نمی‌توانیم بیشتر از این کار را معطل بگذاریم، تصریح کرد: در هر صورت ما باید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم، لذا به سایر برندگان مزایده اعلام کردیم با پذیرفتن شرایط مزایده و شرایط مالی آماده باشند.

وی، همچنین در خصوص هم‌پوشانی وظایف شورای عالی فناوری اطلاعات و شورای عالی اطلاع رسانی، گفت: آخرین قانون، قانون مربوط به شورای عالی فناوری اطلاعات است و هرگونه مورد مغایر طبق ماده‌ی 14 این قانون باید حذف شود.

وی در ادامه در مورد حذف تعدادی از شوراها، گفت: در این قضیه دو سناریو مطرح شد اول اینکه موارد مغایر حذف شود و یا مواردی که مکمل هم باشند در یکدیگر ادغام شود.

وی، در ادامه با بیان اینکه طرح تکفا از مباحث مربوط به شوراها مجزاست، تصریح کرد: کلیات و سیاست‌های این طرح در شورایی به تصویب می‌رسد و مابقی اصل کار در حوزه‌ی اجراییات است که اجراییات کار هیچ شورایی نیست و کار شوراها تدوین سیاست‌ها و راهبردهاست.

وی، با اشاره به اینکه تکفا مجموعه طرح‌های IT در دستگاه‌های مختلف دولتی است که ما هم از آن حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مسوول این طرح سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که در برنامه‌ی چهارم ادامه خواهد داشت و مجری آن نیز دستگاه‌های مختلف مانند آموزش و پرورش یا وزارت بازرگانی است.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این مسوولیت را به مهندس جهانگرد سپرده است و چه بسا وی دارای سه سمت است یکی از طرف سازمان مدیریت، یکی به نام دبیر شورا و یکی به عنوان مشاور رییس جمهور که همه‌ی آن‌ها در یک ساختمان جمع شده است.

وی، ادامه داد: اکنون بر خلاف آنچه صبحت از وجود تداخل می‌شود تداخل وجود ندارد. در واقع سیاست‌ها و راهبردهای تکفا در بخش IT به شورای عالی فناوری اطلاعات برمی‌گردد و آن بخش که در طرح تکفا در مورد مسایل فرهنگی، دینی و اجتماعی است در شورای عالی اطلاع رسانی پیگیری می‌شود، لذا این تفکیک از دید ما کاملا روشن است.

  • ۸۴/۰۳/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">