ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شورای عالی اطلاع‌رسانی به گسترش کاربردی ICT در کشور می‌پردازد.

ایسنا - معاون فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی گفت: وظیفه شورای عالی فناوری اطلاعات فراهم آوردن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در کشور است و این موضوع هیچ تداخلی با وظایف شورای عالی اطلاع‌رسانی ندارد.

خسرو سلجوقی با بیان این که تدوین اهداف کلان و راهبردی، سیاست‌گذاری، تدوین مقررات و آیین‌نامه‌ها و نیز زمینه‌ساز‌ی برای همکاری‌های بین‌المللی در این بخش از جمله وظایف این شورا می‌باشد گفت: شورای عالی اطلاع‌رسانی از ابتدا در بحث زیرساخت‌های IT دخالت نمی‌کرد و این کار جزو وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داشته و با تصویب اساسنامه شورای عالی فناوری اطلاعات این کار جزو وظایف این شورا قرار می‌گیرد.

سلجوقی تدوین برنامه‌های بلند مدت و میان مدت برای توسعه پژوهش‌های بنیادی و کاربردی و گسترش کاربردی ICT در کشور و تدوین راهبردهای ملی در قلمر و IT را از جمله اهداف تشکیل این شورا عنوان کرد.

وی در پایان گفت: با تشکیل این شورا و وجود شوراهای دیگر امید است با هماهنگی و همراهی دبیران شوراها شاهد شکوفایی و توسعه ICT در کشور باشیم.

پیش از این وزارت ارتباطات اعلام کرده بود که با تصویب اساسنامه شورای عالی فناوری اطلاعات تمام ارکان مربوط به مدیریت، سیاستگذاری برنامه‌ریزی و اجرا نهایی شده و ابهاماتی که در مورد نحوه تحول فناوری اطلاعات مطرح می‌شد، برطرف می‌شود. ضمنا با توجه به ماده 14 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، که مقرر نموده کلیه قوانین و مقررات مغایر با این قانون باید لغو شود، در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد تا در مصوبه شورای عالی اطلاع‌رسانی تجدید نظر صورت گرفته و اموری که در شورای یادشده (فناوری اطلاعات) دیده شده از وظایف شورای عالی اطلاع‌رسانی حذف شده و این شورا عمدتا به مسائل فرهنگی اطلاع‌رسانی بپردازد.

  • ۸۴/۰۳/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">