ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده جدید واعظی درباره پوشش نسل 4

| چهارشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶ ق.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه شهرهای بزرگ ایران سال آینده دارای نسل چهارم تلفن همراه خواهند شد و دیگر شهرها نیز به نسل سوم مجهز می شوند.

محمود واعظی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سیاست گسترش نسل های بالاتر تلفن همراه به سراسر کشور از جمله برنامه های راهبردی این وزارتخانه است که سال آینده نیز با جدیت بیشتر دنبال می شود.
طبق آخرین تقسیم های کشوری تا پایان سال گذشته، کشورمان از ۳۱ استان، ۴۲۹ شهرستان، ۱۰۵۷ بخش، ۲۵۸۹ دهستان و ۱۲۴۳ شهر تشکیل شده است.
براساس گزارش های اعلام شده، تا پایان سال گذشته، 200 شهر کشور زیرپوشش نسل سوم و 70 شهر نیز زیرپوشش نسل چهارم تلفن همراه قرار گرفتند.
واعظی، گسترش زیرساخت ها متناسب با توسعه نسل های تلفن همراه را از دیگر برنامه های سال آینده برشمرد و گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات یکی از برنامه های مهم سال آینده است.
پیش از این واعظی از اینکه در چند سال گذشته در بخش زیرساخت فعالیت و سرمایه گذاری چشمگیری نشده است ابراز تاسف کرده و گفته بود، برای تحقق شبکه ملی اطلاعات و بهبود کیفیت اینترنت نیاز مبرمی به گسترش زیرساخت ها و افزایش پهنای باند داشتیم که در این زمینه پهنای باند دو برابر شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برداشتن گام جدی برای توسعه دولت الکترونیک را از دیگر برنامه های سال آینده برشمرد و گفت: گام های تازه تری برای توسعه خدمات دولت الکترونیک برخواهیم داشت.
وی در این رابطه گفته بود که دولت الکترونیک از اولویت های جدی دولت تدبیر و امید است و دستورالعمل هایی آن برای وزارتخانه ها و شوراهای مختلف فرستاده شده است.
واعظی درباره انتقال به آی.پی.وی4 نیز گفت: اکنون یک پایلوت برای انتقال آی.پی.وی4 به آی.پی.وی6 در نظر گرفته و مذاکره ها با خارج انجام و امور مشاوره ای نیز انجام شده است.
نسخه ۶ آی پی (IPv6) آخرین نسخه از پروتکل اینترنت است و با نسخه رایج ۴ (IPv4) تفاوت بسیاری دارد. در ورژن ۶، طول آدرس ها ۱۲۸ بیت بوده و دامنه بسیار گسترده ای را پشتیبانی می کند.
واعظی با بیان اینکه انتقال به این نسخه اینترنتی کاری است که تدریجی انجام خواهد شد، افزود: بخش نامه شده به همه سازمان ها و زیرمجموعه های وزارت و اپراتورها و اف.سی.پی ها تا برای خریدهای جدید، همه براساس آی.پی.وی6 باشد.
پیشتر، وی استفاده از آی پی نسخه 6 را یک ضرورت و اجبار خوانده بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">