ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پاسخ مدیرعامل ایرانسل به خبرگزاری فارس

| يكشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰۴:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل ایرانسل گفت: ذات طرح‌های مختلف این شرکت، عمدتاً کاهش هزینه را برای مشترک به دنبال دارد و ما صرفاً این طرح‌ها را برای درآمد زایی ایجاد نکرده‌ایم.

علیرضا قلمبر دزفولی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص طرح‌های متعدد ایرانسل‌ و میزان استفاده و استقبال مشترکان از این طرح‌ها، گفت: تلاشی که در ایرانسل شده این است که با توجه به جداسازی که روی مشترکان داریم (از نظر سن مشترکان)، طرح‌های مختلفی را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: افرادی هستند که عمدتاً با پیامک کار می‌کنند، افرادی تماس داخل شبکه دارند، افرادی نیز عمدتاً تماس خارج از شبکه دارند و مشترکانی نیز وجود دارند که عمدتا از gprs (اینترنت) ایرانسل استفاده می‌کنند.

مدیر عامل ایرانسل افزود: همچنین افرادی نیز وجود دارند که ترکیبی از این خدمات استفاده می‌کنند.
* ایرانسل به دنبال پاسخگویی به همه نوع نیاز مشترکان
دزفولی تاکید کرد: ایرانسل تلاش دارد که با بسته‌ها و ترکیب‌های مختلف این امکان را برای مشترکان خود فراهم کند تا هر مشترکی بتواند بسته‌ای مقرون به صرفه را برای خود انتخاب کند.

مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل گفت: برای مثال برای افرادی که صرفاً از پیامک استفاده می‌کنند، بسته پیامک وجود دارد، یا اگر افرادی صرفا از gprs استفاده می‌کنند، برای آنها بسته gprs وجود دارد و نیز برای افرادی که از تلفیق gprs ، sms و voice استفاده می‌کنند، بسته مناسب آنها وجود دارد.
* درآمد حاصل از طرح‌ها، توجیه کننده تعریف طرح‌های جدید
دزفولی با بیان اینکه درصد مشترکان استفاده‌کننده از طرح‌ها را در ذهن ندارم، تصریح کرد: درصد مشترکانی که از طرح‌های ایرانسل استفاده می‌کنند، توجیه کننده هزینه‌هایی است که ایرانسل برای تعاریف این بسته‌ها انجام می‌دهد.

مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در پاسخ به این سوال که "آیا با وجود تعدد طرح‌های ایرانسل، مشترکان این اپراتور شناخت کافی از این طرح‌ها برای استفاده را دارند"، گفت: به اندازه‌ای که مشترکان به مزایای این طرح‌ها پی می‌برند، از طرح‌ها استقبال می‌کنند و اگر مشکلی هست ممکن است مشکل برقراری ارتباط باشد (برای مثال مشکل در دسترسی مشترکان به سایت ایرانسل وجود داشته باشد که نتوانند از مزایای طرح‌ها مطلع شوند).

وی ادامه داد: به میزانی که مشترکان از طرح‌ها مطلع می‌شوند، از آنها استفاده می‌کنند و این میزان، توجیه کننده هزینه‌هایی است که ایرانسل برای طراحی بسته‌های مختلف می‌پردازد.
* اطلا‌ع بیشتر، استقبال بیشتر از طرح‌ها را در پی دارد
مدیرعامل اپراتور دوم تلفن همراه کشور تصریح کرد: اگر بتوان تلاش بیشتری کرد تا مشترکان بیشتری از مزایای طرح‌ها مطلع شوند، مشترکان بیشتری نیز جذب این طرح‌ها خواهند شد.

دزفولی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که "بسیاری از طرح‌های ایرانسل شبیه به هم هستند و یا تفاوت‌های اندکی با هم دارند"، گفت: چنین تعبیری از طرح‌ها درست نیست و طرح‌ها حتی با هم، هم پوشانی نیز ندارند.

وی توضیح داد: برای مثال طرح مهتاب به گونه‌ای تعریف شده که مشترکانی که شب‌ها از تلفن همراه استفاده می‌کنند، از تخفیف چند صد درصدی برخوردار شوند و این طرح هیچ تشابهی با دیگر طرح‌های ایرانسل ندارد.
*مشترکان میان‌سال، مشتری تعرفه پایه ایرانسل
دزفولی در برابر این گفته که "آیا این برداشت که اغلب مشترکان غیر جوان‌ ایرانسل تنها از تعرفه پایه ایرانسل ( بدون فعال‌سازی طرح‌ها) استفاده می‌کنند، درست است؟" گفت: این موضوع ضعفی برای ایرانسل نیست و روال مشابهی است که در تمام اپراتور‌ها وجود دارد؛ با این تفاوت که ایرانسل این امکان را به مشترکان خاص خود داده که متناسب با نوع مصرف، بسته مورد نیاز خود را داشته باشند.

وی در برابر این پرسش که" آِیا این برداشت صحیح است"، تاکید کرد: ما این موضوع را نمی‌توانیم تغییر دهیم؛ ایرانسل این امکانات (طرح‌ها) را در اختیار تمام مشترکان گذاشته شده است؛ حال اگر کسی به هر دلیلی مراجعه نمی‌کند که ببیند از چه امکانات دیگری می‌تواند استفاده کند، این نقص اپراتور نیست.
*مشترکان جوان، طرفداران طرح‌های ایرانسل
دزفولی در برابر این پرسش که " بنابراین، این گفته که اکثر استفاده از طرح‌های ایرانسل را مشترکان قشر جوان این اپراتور تشکیل می‌دهند، صحیح است"، اظهار داشت: به دلیل اینکه این قشر از مشترکان ایرانسل، بیشتر با گوشی تلفن همراه خود کار می‌کنند و بیشتر به سایت ایرانسل مراجعه می‌کنند، بنا بر این جوان‌ها از این طرح‌ها بیشتر استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: این گفته برای طرح‌هایی که یک مقدار تخصصی‌تر هستند و کسی را می‌طلبد که چرتکه بیاندازد و محاسبه کند، صدق می‌کند و طبیعتا این طرح‌ها به همین دلیل، جوان پسند‌تر است.

مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در خاتمه خاطر نشان کرد: درآمد حاصل از طرح‌های مختلف، نشان می‌دهد استقبال از طرح‌ها مناسب است.

وی یاد آور شد: ذات طرح‌ها، عمدتاً کاهش هزینه را برای مشترک به دنبال دارد و ما صرفاً این طرح‌ها را برای درآمد زایی ایجاد نکرده‌ایم.

دزفولی گفت: بلکه این طرح‌ها را تعریف کرده‌ایم که هر کس تعرفه مورد پسند خود را انتخاب کند و این کار صرفاً معادل افزایش درآمد برای ایرانسل نخواهد بود.

  • ۹۰/۰۶/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">