ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پاسکاری مشکلات نسخه‌های الکترونیکی

| چهارشنبه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۱، ۰۸:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره علت روند کند اجرایی‌شدن نسخه نویسی الکترونیک پرداخت.

ولی‌الله سرمدی‌واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با موج، درباره علت روند کند اجرایی شدن نسخه‌نویسی الکترونیک گفت: یکی از اهداف ما در جهت تسهیل در روند کارهای مردم و خدمات رسانی به آنها بحث دولت الکترونیک است. سال های زیادی است که بحث دولت الکترونیک بیان می شود و اگر بتوانیم به نحو شایسته آن را عملیاتی کنیم، هم در زمان و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می شود. 

وی با بیان اینکه هنوز زیر ساخت کامل فنی و اساسی لازم برای اجرای نسخه نویسی الکترونیک اجرایی نشده است و پزشکان و داروخانه ها برای ثبت نسخه‌های الکترونیکی مشکلات دارند؛ ادامه داد: در کنار نبود زیر ساخت لازم برای نسخه نویسی الکترونیک خیلی از پزشکان و داروخانه داران به این موضوع تمایلی ندارند.

به گفته این نماینده مجلس، علت بی میلی داروخانه ها برای اجرای نسخه نویسی الکترونیک زمان بر بودن آن است؛ چراکه ثبت و تائید نسخه در داروخانه ها بسیار زمان بر است. 

سرمدی واله با بیان اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیک طرح بسیار خوبی است افزود: یکی از مهمترین مسائلی که بوسیله اجرای نسخه نویسی الکترونیک حل می شود، قصور پزشکان و داروخانه داران است و با ثبت شدن همه موارد تجویزی اگر اشتباهی در روند درمان رخ دهد، همه چیز قابل پیگیری و استعلام است.

وی با تاکید بر اینکه  بخشی از دلیل تاخیر دو ساله در اجرای نسخه نویسی کمبود منابع  مالی و بخشی هم از مشکلات فنی بوده است، افزود: با اهتمامی که امسال در دولت جدید وجود دارد و فشاری که بر مسئولان جدید است قطعا روند حل مشکلات تسریع خواهد یافت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">