ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پانداها، گوشت خوار نمی‌شوند

| يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

علی اصلان شهلا - دستگاه گوارش خرس های پاندا مانند هر خرس دیگری، برای تغذیه از گوشت طراحی شده است. اما میلیون ها سال پیش، در دوره ای به دلیل کمبود گوشت، این خرس های تنبل به گیاه خواری رو می آورند و به تدریج غذای اصلی آنها گیاه بامبو می شود. به دست آوردن بامبو آسان است و نیاز به شکار ندارد و به خاطر همین پانداها گیاه خوار باقی می مانند. اما از آنجا که دستگاه گوارش آنها از جذب انرژی از سلولوز ناتوان است، ناچارند روزی بیش از 38 کیلو گیاه فیبردار بخورند که این کار 12 تا 16 ساعت طول می کشد.
رفتار ما در مواجهه در حوزه فیلترینگ بسیار شبیه پانداهاست. ما برای مقابله با هر محتوایی که از آن خوشمان نمی آید، قاعدتا باید محتوای متناسبی تولید کرده تا هم این محتوا در دسترس مردم خودمان باشد و هم پیام مان را به گوش دیگر مردمان برسانیم. اما در دوره ای از آنجا که توان تامین محتوای مناسب نداشتیم، تصمیم گرفتیم درها را بسته و اجازه ندهیم محتوای خارجی هم به ایران بیاید.
زمان که گذشت، به این نتیجه رسیدیم که فیلترینگ ساده تر از تولید محتواست و تمرکزمان روی این بخش حفظ شد. اما از آنجا که هر روز میزان محتوای تولید شده خارجی بیشتر شده و البته ما هم تنگ نظرانه تر به فضای مجازی نگاه می کنیم، مجبوریم روزی 12 تا 16 ساعت از وقت خود را برای فیلترینگ صرف کنیم و در نتیجه دیگر زمانی برای حتی فکر کردن به تولید محتوا و رقابت در این حوزه برای بعضی از ما باقی نمانده است. 
حالا که یک سری در کشورمان تنبلی را کنار گذاشته و تصمیم گرفتند زمینه تولید محتوا را در کشور فراهم کنند، فیلترکنندگان عادات گذشته را ترک نمی کنند و به دنبال توجیهات جدید برای مسدود ماندن و مسدود کردن سایت ها و شبکه های اجتماعی هستند، حتی اگر نیمی از مقامات کشور در شبکه فیلتر شده عضو باشند.
دیروز چند نفر از کاربران شبکه های اجتماعی نقل قول مقام مسوولی را اینطور به طنز نوشته بودند: «فلانی اعلام کرد توییتر بستر حملات تروریستی است و به همین دلیل رفع فیلتر نمی شود، وی سپس همین جمله را توییت کرد».(منبع:فناوران)

  • ۹۶/۰۵/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">