ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پایان رکود انتخاباتی

| شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۸۸، ۰۶:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - نوشتن از مسایل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آن هم در روز جمعه که شور و هیجان خاصی در کشور حاکم شده ، بسیار سخت و دشوار است.

اما زمانی که دست به قلم می شوی که بنویسی هیجان روز جمعه را به اضافه جو حاکم در روز شنبه که این روزنامه به دست مخاطبان می رسد و نتایج قطعی انتخابات تا ساعتی دیگر روشن می شود، بکنید، دیگر نوشتن از فناوری اطلاعات و اطلاعات سخت و شاید تا حدودی مضحک به نظر برسد.

آخر چه کسی امروز مشتری خواندن یک روزنامه تخصصی آن هم در حوزه فناوری اطلاعات است!

واقعیت این است که طی دو هفته منتهی به روز جمعه 22 خرداد ماه سال 1388 تقریبا کلیه بخش های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور به کل تحت تاثیر فضای انتخابات بوده و حوزه فناوری اطلاعات نیز از این قاعده مستثنی نبود.

طی روزهای گذشته اگر سری به اصناف نیز زده بودید متوجه می شدید که از ساعت 6 بعد از ظهر همه مردم (لااقل در تهران که وضع چنین بود) بنا به دلیلی راهی خانه و کاشانه خود می شد. عده ای برای فرار از ترافیک های سنگین و پرحجم شب های تهران، عده ای برای مشاهده برنامه ها و مناظرات کاندیدهای رقیب و مورد حمایت خود و عده ای هم برای آماده سازی خود جهت حضور در خیابان های تهران و حمایت از کاندیدها.

به هر حال تهران طی شب های گذشته شب و روز نداشت. در این میان شاید روزنامه های سیاسی اما به مراتب پرکارتر و پرتیراژتر از روزنامه های اقتصادی، ورزشی و تخصصی بودند. امروز یعنی جمعه نیز حال و هوای حاکم بر تحریریه تمام روزنامه ها، سیاسی محض است و گمانه زنی ها تمام نشده است.

اما قلم روزنامه نگاران سیاسی به واسطه فضا و تعدد بی سابقه اخبار و سوژه ها، راحت تر به حرکت در می آید. چه بسا همکاران سیاسی نویس امروز بر سر گذاشتن کدام مطلب در صفحه به علت وفور سوژه ها در حال بحث و جدل نیز هستند.

اما در تحریریه روزنامه ای تخصصی همچون فناروان وضع به گونه ای دیگر است. بیشتر زبان هاست که می چرخد و بحث و گفت و گو مثل مردم ادامه دارد، اما قلم ها سخت می چرخد و خبرها کم است.

امروز یک روز استثنایی و متفاوت برای رسانه های تخصصی و غیر سیاسی است. در تحریریه ها انبوه خبرهایی در گردش است و دست به دست می گردد که جایی برای قرار گرفتن آن ها در صفحه ها وجود ندارد.

و این موضوع و پدیده جالبی است که سوژه این یادداشت شد. اما از امروز و با روشن شدن نتیجه قطعی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وضع به روال همیشگی خود بازگشته و از التهابات روزهای گذشته رفته رفته کم می شود.
منبع : فناوران

  • ۸۸/۰۳/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">