ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره‌های «پیام امیرکبیر» تا یکسال دیگر و «ظفر علم و صنعت» تا دو سال دیگر آماده پرتاب می‌شود؛ اما ماهواره «دوستی» در نوبت پرتاب قرار دارد.

به گزارش سازمان فضایی ایران، محسن بهرامی با اشاره به آخرین وضعیت ماهواره های دانشگاهی سنجش از دور در کشور گفت: در ساخت ماهواره های سنجشی با چند دانشگاه کشور همکاری می کنیم  و چند ماهواره نیز در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه ماهواره «پیام امیرکبیر» یکی از این ماهواره ها است که در کمتر از یکسال آینده آماده پرتاب می شود، ادامه داد: ماهواره «ظفر» نیز در دو سال آینده آماده پرتاب می شود؛ همچنین ماهواره «دوستی» در نوبت پرتاب است که امیدواریم پرتاب آن نیز انجام شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ماهواره های مخابراتی نیز گفت: مذاکرات بین المللی مفصلی انجام شده تابتوانیم با تامین ماهواره مخابراتی، نیازهای کشور را برآورده کنیم. از سوی دیگر برای ساخت ماهواره های مخابراتی داخلی نیز فعالیت هایی در پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست اقدام است.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه در این پژوهشگاه ساخت ماهواره «ناهید ۱» انجام شده و در حال انجام آزمایش های نهایی است، افزود: در این پژوهشگاه طراحی مفهومی ماهواره «ناهید ۲»  شروع شده و گام های نخست آن در حال انجام است.

وی با تاکید براینکه همه فعالیت های فضایی جمهوری اسلامی ایران با اهداف صلح آمیز انجام می شود، اظهار امیدواری کرد که با فعالترشدن مرکز فضایی ماهدشت، بانک اطلاعات ماهواره های سنجشی تشکیل شود تا تمام اطلاعاتی که در سالیان طولانی فراهم شده به صورت دیجیتال آماده و در دسترس علاقمندان قرار گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">