ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پرداخت تعرفه آزاد داروها به بهانه قطع اینترنت

| شنبه, ۲۰ فروردين ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹ ق.ظ | ۰ نظر

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران گفت: در ماجرای نسخ الکترونیکی برخی از داروخانه‌ها رفتار مطلوبی ندارند، بعضاً به بهانه قطع بودن ارتباط با سایت، داروها را آزاد حساب می‌کنند و این به ضرر بیمه شدگان بازنشسته است.

علی اکبر عیوضی، عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مشکلات نسخه نویسی الکترونیکی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: یکی از مشکلات حادی که بیمه شدگان با آن مواجه هستند، موضوع نسخ الکترونیکی تأمین اجتماعی است، این هدف بسیار مطلوب است. از الکترونیکی شدن نسخ ناراضی نیستم چرا که می‌تواند برای سازمان تأمین اجتماعی و بیمه شدگان خدمات رسانی بهتری صورت بگیرد.

وی افزود: حتماً باید زیرساخت نسخه نویسی الکترونیکی فراهم و پس از آن اجرایی می شد اما دیدیم پیش از آماده شدن این زیر ساخت‌ها، نسخ را الکترونیکی کردند.

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران تأکید کرد: اغلب بازنشستگان وقتی به مراکز درمانی و خدمات درمانی مراجعه می‌کنند، متضرر می شوند چرا که زمان مراجعه بیمه شده به مراکز دولتی و خصوصی خطاب به آنها می‌گویند سایت بسته است، این بازنشسته‌ها نمی‌توانند انتظار بکشند تا آن سایت باز شود و در چنین حالتی می‌گویند داروها را آزاد بنویسید.

وی ادامه داد: بازنشستگان ۳۰ سال حق بیمه پراخت کرده اند تا بتوانند این روزها از بیمه و خدمات آن استفاده کنند. اما می‌بینیم برخی پزشکان برای آنکه از پرداخت مالیات به دور باشند و زودتر به پول خود برسند، داروها را آزاد حساب می‌کنند، در این حالت بیمه شده‌ها متضرر خواهند شد.

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران با انتقاد از شیوه عملکرد برخی از داروخانه‌ها در قبال بازنشستگان، اظهار کرد: در ماجرای نسخ الکترونیکی برخی از داروخانه‌ها رفتار مطلوبی ندارند، بعضاً به بهانه بسته بودن سایت، داروها را آزاد حساب می‌کنند و این ضرر بیمه شدگان است.

وی ادامه داد: هدف قانون گذار این بود که نسخ به صورت الکترونیکی باشد تا جلوی سوء استفاده‌ها گرفته شود اما امروز بدتر شده است، آن زمان دفترچه در دست بیمار بود و پزشکان مجبور بودند داروها را در دفترچه بنویسند، داروخانه نیز به تبع مجبور بود نسخه کاغذی را محاسبه کند. امروز باید برای احراز هویت کارت ملی را از افراد بگیرند اما بعضا گرفته نمی شود، این موجب می شود که سوء استفاده‌هایی صورت بگیرد.

عیوضی خاطرنشان کرد: در نسخ الکترونیکی نباید بیمه شدگان متضرر شوند چرا که بیمه شدگان قبل از آنکه حقوق خود را دریافت کنند پول بیمه خود را پرداخت می‌کنند، بازنشستگان نیز ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند و انتظار دارند امروز بتوانند رایگان درمان شود، نه آنکه امروز بدتر از زمان اشتغال هزینه درمان پرداخت کنند.

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران ابراز کرد: ما روزانه در کانون تهران حدود هزار نفر مراجعه کننده عمومی داریم که تقریباً همه آنها می‌گویند هزینه‌ داروها را آزاد حساب می‌کنند. به مراتب این مشکلات وجود دارد و اغلب مشکلات بسته بودن سایت، قطع اینترنت و سوء استفاده از نسخه نویسی الکترونیک است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">