ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پرداخت ما‌به‌التفاوت پیامک فارسی از سال 86

| دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۸۷، ۰۸:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تایید اینکه هنوز تعرفه پیامک فارسی به دلیل فنی کاهش نیافته است، گفت: تعرفه پیامک فارسی بر اساس مصوبه دولت از 20 اسفند ماه سال گذشته با قیمت 89 ریال محاسبه خواهد شد.

داود زارعیان در گفت و گو با فارس اظهارداشت: اجرای هر مصوبه‌ای نیاز به برخی اقدامات فنی دارد که باید برای لحاظ کردن مصوبه دولت نیز شرایط فنی در شبکه شرکت ارتباطات سیار فراهم می‌شد.

وی علت تاخیر در کاهش تعرفه پیامک فارسی را فراهم کردن شرایط فنی شبکه عنوان کرد.

زارعیان افزود: ما به التفاوت تعرفه پیامک فارسی در صورت حساب‌های دوره بعد محاسبه می‌شود و کسانی که از 20 اسفند ماه سال گذشته اقدام به ارسال پیامک فارسی کرده‌اند به صورت اتوماتیک بستانکار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بخش فنی شرکت ارتباطات سیار در حال فراهم کردن شرایط فنی شبکه هستند و کاهش تعرفه پیامک فارسی همزمان با افزایش تعرفه پیامک لاتین از ابتدای تیر ماه اجرایی می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که آن دسته از پیامک‌ها که هم از زبان فارسی و هم لاتین استفاده کرده‌اند چگونه محاسبه می‌شود، گفت: از آنجا که در پی محاسبه کاراکترها در پیامک لاتین با دادن تنها یک حرف فارسی به صورت اتوماتیک به همان تعداد 70 کاراکتر فارسی کاهش پیدا می‌کند مخابرات این پیامک‌ها را با تعرفه فارسی در صورت‌الحساب مشترکان منظور خواهد کرد.

زارعیان افزود: اگر مشترک به دلیل نوع پیامی که ارسال می‌کند مجبور به استفاده از زبان لاتین در پیامک فارسی خود باشد مخابرات تعرفه پیامک فارسی را برای آن لحاظ می کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه پیامک‌های ارسالی مشترکان در سرورهای شرکت ارتباطات سیار به صورت دوره‌ای ذخیره می‌شود عنوان کرد: هم اکنون در حال شناسایی مشترکانی هستیم که اقدام به ارسال پیام به زبان فارسی از تاریخ 20 اسفند ماه سال گذشته کردند تا در صورت حساب دوره بعد تعرفه اضافه‌ای که دریافت شده به مشترکان برگردانده شود.

زارعیان در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه با توجه به قانون مصوب راگلاتوری تعرفه خدمات و سرویس‌ها در سیم‌کارت‌های اعتباری باید 20 درصد بیشتر از سیم‌کارت‌های دائمی باشد، آیا تعرفه پیامک در سیم‌کارت‌های اعتباری نیز تغییر می کند، گفت: با توجه به قوانین جاری باید تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری نسبت به دائمی 20 درصد بیشتر باشد و کاهش و افزایش تعرفه پیامک نیز در سیم‌کارت‌های اعتباری لحاظ می شود.

وی افزود: تعرفه پیامک فارسی در سیم‌کارت‌های اعتباری 20 درصد از قیمت فعلی کاهش می‌یابد و در پیامک لاتین نیز 20 درصد از قیمت کف 22 تومان برای هر پیامک لاتین بیشتر محاسبه می‌شود.
به گزارش فارس ، متن مصوبه هیات دولت به شرح زیر است:

به منظور حمایت عملی از گسترش و ترویج خط و زبان فارسی در فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های پیشتاز، تعرفه پیامک فارسی و انگلیسی به شرح ذیل تعیین شود:

1- نرخ هر پیامک به زبان فارسی در سیم کارت دائمی مبلغ 89 ریال (2 پالس) تعیین و از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه اعمال می‌شود.

2- نرخ هر پیامک به حروف انگلیسی در سیم کارت دائمی مبلغ 222 ریال ( 5 پالس) تعیین و از تیر ماه سال 87 اعمال خواهد شد.

3- نرخ هر پیامک در سیم کارت اعتباری 20 درصد بیشتر از سیم کارت دائمی است.

4- کلیه دستگاه‌های اجرایی بانک‌ها، نهادها و موسسات عمومی دولتی و غیر دولتی و شرکت‌های دولتی موظفند پیامک‌های خود را با حروف فارسی ارسال کنند.

5- وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات اقدام لازم را جهت رعایت مفاد کلی این تصویب‌نامه توسط اپراتورهای غیر دولتی به عمل آورد.

این مصوبه در تاریخ 13/12/1386 با شماره 39246/202898 از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

  • ۸۷/۰۳/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">