ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پرداخت پروانه اپراتور سوم وفق قانون است

| شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۸۹، ۰۲:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات در خصوص اعطای تهاتری حق‌الامتیاز پروانه اپراتور سوم به تأمین اجتماعی، گفت: اینکه قبلاً گفته بودم این واگذاری بابت رد دیون نبوده از این منظر بود که ما در پروانه چنین قول و قراری نگذاشته‌ایم.

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که چرا علی‌رغم تاکید شما، حق‌الامتیاز پروانه اپراتور سوم به صورت تهاتری و بابت رد دیون به تأمین اجتماعی اعطاء شد، گفت: ما وقتی پروانه را صادر می‌کنیم یک چارچوب برای آن در نظر می‌گیریم.

وی ادامه داد: اینکه اصلاً برای رد دیون باشد یا نباشد بستگی به اعتباراتی دارد که در بودجه سالانه توسط مجلس تصویب می‌شود و بعد از آن نیز در خصوص جزئیات آن در دولت تصمیم‌گیری می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بنابراین اینکه بنده عرض کردم واگذاری پروانه اپراتور سوم به تأمین اجتماعی بابت رد دیون هست یا نیست، از این منظر است که ما در پروانه چنین قول و قراری نگذاشته‌ایم و پروانه را به این شکل صادر کردیم که این مقدار حق‌الامتیاز باید به دولت پرداخت شود.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: اینکه دولت چگونه می‌خواهد این مبلغ را دریافت کند بستگی به تصمیم خودش دارد و در چارچوب بودجه است؛ به عبارتی اختیاری است که مجلس به دولت داده است.

به گزارش فارس، پنجم اردبیهشت‌ماه سال جاری پروانه اپراتور سوم پس از کش و قوس‌های فراوان به شرکت تامین تله‌کام وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) واگذار شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفدهم همان ماه در پاسخ به فارس در خصوص ابهامات واگذاری پروانه اپراتور سوم به تامین اجتماعی بابت رد دیون دولت به تامین اجتماعی، گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد؛ قرار است این شرکت حق‌الامتیاز استفاده از این پروانه را به وزارت ارتباطات بدهد و این پول نیز که در واقع از آن دولت است، به خزانه واریز می‌شود.

وی تاکید کرده بود: طبیعتاً مبلغ بدهی دولت به تامین اجتماعی آنقدر درشت است که با واگذاری اپراتور سوم حل نمی‌شود و ما نیز چنین برنامه‌‌ای نداریم.

  • ۸۹/۰۶/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">