ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پرواز کوادکوپترهای خصوصی در تهران ممنوع شد

| سه شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

جانشین عملیات قرارگاه ثارالله گفت: پرواز کوادکوپترها و هلی شات های شخصی و خصوصی در تهران ممنوع شد.
تسنیم- سردار سیدعلیرضا ربیعی با بیان اقدامات قرارگاه ثارالله تهران در خصوص ساماندهی استفاده از کوادکوپترها و پهپادهای خصوصی گفت: با توجه به اینکه تامین امنیت تهران به عهده قرارگاه ثارالله است، فضای امنیتی تهران را هم به عهده قرارگاه ثارالله گذاشته اند، بر این اساس صدور هرگونه مجوزی برای پرواز این گونه پرنده ها، مسوولیت و صدور مجوز به عهده این قرارگاه است.
وی افزود: تعدادی از این پرنده ها که اتحادیه های مختلف وارد کرده اند و به اشخاص مختلف فروخته شده بود، به پرواز درآمده و با بعضی که بدون اخذ مجوز به پرواز درآمده بود برخورد شده و در مواردی این وسیله ها را مصادره کرده ایم یا حداقل از پرواز مجدد آنها جلوگیری به عمل آورده ایم.
جانشین معاونت عملیات قرارگاه ثارالله تهران گفت: بر اساس دستور العملی که اخیرا مبنی بر جلوگیری از پرواز بدون مجوز کوادکوپترها و پهپادهای خصوصی صادر شده، ما جلوی پرواز این پرنده ها را که مشکلات امنیتی و بعضا مشکلات اجتماعی و روانی در جامعه به وجود آورده بودند، گرفتیم.
ربیعی با بیان اینکه اکثر این کوادکوپترها دارای دوربین هستند، گفت: نمونه هایی را داشته ایم که برخی از این پرنده ها با پرواز بر فراز منازل مردم، با دوربین هایشان منازل مردم را مورد نظارت قرار داده و موجبات ناراحتی و شکایات مردم را پدید آورده اند. این کوادکوپترها به دوربین مجهز هستند و  می توانند با پرواز روی مراکز حساس و حیاتی و مهم، فیلمبرداری کنند و مورد سوء استفاده دشمن قرار بگیرد.
وی ادامه داد: بر همین اساس برای پرواز هرگونه هلی شات و کوادکوپتر باید مجوز لازم اخذ شود. البته این مجوز به اشخاص تعلق نمی گیرد بلکه ما برای این کار چند کانال مشخص کرده ایم. کسانی که قصد دارند فعالیت های فرهنگی انجام دهند باید از وزارت ارشاد یا صدا و سیما و کسانی که قصد فعالیت ورزشی دارند، باید از وزارت ورزش یا دستگاه های دیگر که سه یا چهار دستگاه را برای این کار مشخص کرده ایم، مجوز بگیرند.
جانشین معاونت عملیات قرارگاه ثارالله تهران گفت: پس از آن براساس دستور العمل مسوولیت این کار را به قرارگاه ثارالله که مسوولیت امنیت تهران را دارد واگذار کرده و نهادها با مراجعه به این قرارگاه و تعیین محدوده پرواز مجوز دریافت کنند؛ همچنین مجوزهای لازم فقط برای دستگاه های مربوطه و نه برای اشخاص صادر خواهد شد.
براساس این گزارش پرواز کوادکوپترها و هلی شات ها در چند ماه گذشته در مناطق پرواز ممنوع تهران، سبب شلیک ضد هوایی و برهم خوردن آرامش پایتخت 
شده بود.

  • ۹۵/۱۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">