ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پلیس فتا: مراقب اپلیکیشن جعلی شاد باشید

| يكشنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۰، ۰۲:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در خصوص انتشار اپلیکیشن جعلی شاد در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با فارس با هشدار در خصوص انتشار اپلیکیشن های جعلی«شاد» اظهار داشت: اخیرا مجرمان سایبری برنامه‌های جعلی شاد را در فضای مجازی انتشار داده و با تبلیغات گسترده در کانال ها و شبکه های اجتماعی دانش آموزان را به نصب نرم‌افزار جعلی شاد تشویق می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تصریح کرد: دانش آموزان دقت داشته و دانلود اپلیکیشن را از وبسایت وزارت آموزش و پرورش یا مارکت های معتبر انجام داده و این نکته را بدانند که جهت نصب و به روز رسانی اپلیکیشن شاد نیاز به پرداخت وجه نیست.

 وی گفت: برای افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی از باید از گذرواژه مناسب و مطمئن و دو مرحله‌ای استفاده کرد و از ارائه آن به افراد غریبه خودداری کرد.

 سرهنگ رجبی با اعلام این مطلب که این روزها استفاده از اینترنت جزء جدایی ناپذیر دانش آموزان شده به والدین توصیه کرد که با رعایت نکاتی این فضا را برای دانش‌آموزان ایمن کنند.

 سرهنگ رجبی گفت: عدم نصب فیلتر شکن، آرشیو گروه های نامناسب سنی، نصب برنامه نظارتی، زمانبندی در استفاده از اینترنت و پرهیز از برخورد تند افراطی از جمله مواردی است که می تواند فضای اینترنت را برای کودکان ایمن نگه دارد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: قفل نمودن شبکه های اجتماعی، گفتمان صمیمانه از چالشهای موجود در فضای مجازی و همچنین اجتناب از تذکر پی‌درپی از جمله مواردی است که والدین باید در مواجهه با کودکان دانش آموز در فضای اینترنت رعایت کنند.

  • ۰۰/۱۰/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">