ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پلیس فتا: مراقب سرویس‌های ایمیل خارجی باشید

| سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۱، ۰۳:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری از جرایم پلیس فتا بااشاره به گسترش روز افزون استفاده از فضای مجازی در سطح جهان گفت: کاربران مراقب سرویس‌های ایمیل جهانی باشند.

سرگرد علی نیک نفس گفت: شهروندانی که از سرویس‌های ایمیل جهانی استفاده می‌کنند مراقب باشند.

این کارشناس پلیس فتا بیان داشت: با توجه به اینکه استفاده از فضای مجازی در حال گسترش است شاهد استفاده‌های فراوان از این فضا هستیم به نحوی که بسیاری از شهروندان از این طریق به تبادل اطلاعات و وجوه خود اقدام می‌کنند.

وی در ادامه به برخی از آسیب‌هایی که کاربران حوزه فضای مجازی هنگام استفاده از سرویس‌های ایمیل با آن روبه‌رو هستند اشاره کرد و گفت: نسبت به ایمیل‌های دریافتی و ارسالی هوشیاری لازم را داشته باشیم تا به دام شیادان این حوزه نیافتاده و اسناد و مدارک مالی را برای آنان ارسال نکنیم.

نیک‌نفس بیان داشت: افراد به نامه‌های الکترونیکی مشکوک اعتنا نکنند و از ارائه اطلاعات و مشخصات هویتی، جغرافیایی و نوع فعالیت اقتصادی از طریق ایمیل خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: روی لینک‌های درج شده در ایمیل دریافتی بصورت مستقیم و بدون بررسی و دقت در متن آدرس لینک کلیک نکرده و بمنظور وارد شدن به سایتی آدرس آن را در آدرس بار تایپ شود.

به گزارش فارس،نیک نفس گفت: در صورتیکه وسعت فعالیت اقتصادی تجار و بازرگانان زیاد و گسترده است امکان جلب توجه هکرها و مجرمین حوزه سایبر برای آنان وجود دارد لذا در این خصوص لازم است قبل از انجام هرگونه معامله اینترنتی کلیه موارد را با طرف معامله بصورت تلفنی چک شود.

وی در خاتمه از شهروندان خواست تا به تذکرات داده شده توجه کافی داشته باشند و در صورت دریافت ایمیل مشکوک سریعا آن را به پلیس فتا گزارش کنند.

  • ۹۱/۰۵/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">