ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پورتال فروش مجازی کالا راه اندازی می شود

| سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۸۹، ۰۱:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فنی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: پورتال فروش مجازی کالا برای خرید و فروش کالا توسط عموم مردم 22 بهمن ماه امسال راه اندازی می شود.

مجتبی نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر در زنجان، اولویت برنامه شرکت پست را استفاده از فناوری اطلاعات و سرویس های مبتنی بر IT عنوان کرد و افزود: پورتال فروش مجازی کالا برای خرید و فروش کالا توسط عموم مردم 22 بهمن ماه امسال راه اندازی می شود و هم اکنون نیز به صورت آزمایشی در حال اجراست.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی این پورتال حتی روستاییان نیز می توانند از طریق دفاتر ICT روستایی محصولاتشان را معرفی و با قیمت مورد نظر خود به فروش برسانند.

نصیری ادامه داد: پس از برقراری ارتباط بین خریدار و فروشنده حمل و نقل کالا یا محصول کشاورزی توسط شرکت پست بیشتر در حجم های متعارف و یا سایر شرکت ها انجام خواهد گرفت.

معاون فنی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: مردم می توانند با مراجع به سایت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به آدرس www.post.ir وارد قسمت بازار الکترونیکی که آدرس آن www.ebazaar-post.ir است شده و کار مورد نظر خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه انتظارات مردم و مشتریان تعیین کننده سطح کیفیت ارائه خدمات است اظهار داشت: با توجه به توسعه تکنولوژی و پیشرفت حاصل شده در سایر امور، انتظارات از حد مورد نظر بالاتر می رود و همیشه میان انتظارات مردم و کیفیت دریافتی فاصله وجود دارد.

نصیری افزود: با استفاده از فناوری اطلاعات، سیستم های ردگیری و ردیابی، ارسال اطلاعات از طریق پیام کوتاه و خرید و فروش محصولات مردم از طریق اینترنت می توان این فاصله را به حداقل رساند.

وی با اشاره به وجود 15 هزار دفتر پستی در کشور گفت: حدود پنج هزار دفتر متعلق به بخش خصوصی است و 10 هزار دفتر ICTروستایی نیز ایجاد شده است و اگر توسعه کمی مورد نظر باشد از طریق بخش خصوصی خواهد بود.

این مقام مسئول در شرکت پست یادآور شد: طی شش ماهه نخست امسال مرسولات پستی به ارزش 400 میلیون تومان در سطح کشور توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران جابجا شده است.

وی نسبت مرسولات پستی به خارج از کشور را کمتر از یک درصد عنوان و خاطر نشان کرد: حدود 45 درصد مرسولات طی شش ماهه نخست سال و 55 درصد آن طی شش ماهه دوم سال که زمان ثبت نام دانشجویان در دانشگاه ها و اوج ترافیک کاری پست است.

  • ۸۹/۰۸/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">