ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پورتال ملی 45 میلیارد هزینه دارد

| چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۴:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

موسسه سروش رسانه وابسته به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله موسسات فعال در زمینه ICT است که با بهره‌‏گیری از ارتباطات فضایی و مخابراتی قادر است نیاز مشتریان خود را به ظرفیت اینترنتی پرسرعت در تهران و تعدادی از مراکز استان‌‏ها تامین کند به طوری که انتقال ترافیک به کاربران توسط ارتباطات فیبرنوری اختصاصی ، سرویس VSAT ، سیستم بی‌‏وایرلس و خطوط اختصاصی LEASED LINE انجام می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مهندس مهدی افراسیابی ، معاون سازمان صدا و سیما و رییس هیات مدیره موسسه سروش رسانه در یک نشست مطبوعاتی به تشریح اهداف و برنامه‌‏های ایجاد پرتال ملی به عنوان یکی از اقدامات بزرگ این موسسه در زمینه ICT پرداخت.

مهندس افراسیابی ، با بیان این که ورود اینترنت به کشور زمینه تولید و عرضه محتوا در این بستر را برای کلیه سازمان‌‏ها ایجاد کرده، یادآور شد: حضور وبلاگ‌‏ فارسی اهمیت زبان فارسی را در دنیای اینترنت اثبات می‌‏کند ، اما حضور سازمان‌‏دهی شده و منظم یک سازمان با کمک سیاست‌‏گذاران نظام در دنیای اینترنت برجستگی خاصی به این زبان خواهد بخشید.

وی ، زمان طراحی پرتال بزرگ کشوری را حدود 9 ماه گذشته دانست و یادآور شد: این پرتال با عرضه و تامین محتوا در بستر اینترنت در سه فاز اجرا خواهد شد که فاز اول آن به زودی راه‌‏اندازی شده و بهره‌‏برداری از فازهای بعدی مستلزم سرمایه‌‏گذاری مناسب خواهد بود.

مهندس افراسیابی، به استفاده از نرم‌‏افزارهای اپن‌‏سورس در این پرتال اشاره کرد و گفت: سعی‌‏مان بر این است که در اجرای پرتال بزرگ کشوری از نرم‌‏افزارهایی استفاده کنیم که مشمول تحریم کشور آمریکا نشوند.

رییس هیات مدیره سروش رسانه ، با بیان این که فاز اول پرتال بزرگ کشوری در نیمه اول سال جاری عملیاتی خواهد شد ، تصریح کرد: هدف نهایی و ایده‌‏ال موسسه از این طرح ، فراهم کردن تمامی کاربردهای قابل ارایه از طریق بستر اینترنت است.

مهندس افراسیابی ، زمان حداقل اجرای این پروژه را 3 سال عنوان کرد و افزود: این طرح به 45 میلیارد تومان بودجه نیازمند است.

وی ، درخصوص خدمات فاز اول پرتال کشوری به پایگاه خبررسانی ، عرضه شبکه‌‏های صدا و سیما با آرشیو یک ماهه ، آرشیوی از برنامه‌‏های مختلف گذشته اشاره کرد و یادآور شد: عرضه موسیقی‌‏های موجود در آرشیو صدا و سیما ، دانش‌‏نامه که مقامات علمی آموزش در آن وجود دارد ، وبلاگ ، کارت‌‏های تبریک و تسلیت الکترونیکی و بازی رایانه‌‏ای از دیگر موارد موجود در فاز اول این پروژه خواهد بود.

مهندس افراسیابی ، با بیان این که کلیه فعالیت‌‏های این پرتال به شرکت‌‏های بخش خصوصی واگذار می‌‏شود ، تصریح کرد: حضور بخش خصوصی در بستر اینترنت به منظور جذب مخاطبین الزامی است.

وی ، با اشاره به بودجه لازمه برای این پرتال ، خاطرنشان کرد: نتوانستیم بودجه شخصی از منابع دولتی جذب کنیم به همین علت ناگزیر هستیم در آینده برای بعضی از امکانات این پرتال هزینه در نظر بگیریم ، برای مثال می‌‏توان از فروش خبر به خبرگزاری‌‏ها و روزنامه‌‏ها نام برد.

وی ، با بیان این که چشم‌‏انداز خود را قطب اطلاع‌‏رسانی اینترنت در کشور ظرف چند سال آینده قرار داده‌‏ایم ، گفت: حضور صدا و سیما در دنیای اینترنت به عنوان رسانه‌‏ اینترنتی در فرهنگ سازی کاربردهای اینترنت بسیار موثر خواهد بود.

  • ۸۵/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">