ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پوشش اپراتورهای کشور اعلام شد

| سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۸۹، ۰۴:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تعهدات پوشش های جمعیتی اپراتورها تلفن همراه گفت: با توجه به اطلاعات موجود اپراتور اول 92 درصد و اپراتور دوم 76 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده اند که هر دوی این اپراتورها از برنامه پیش بینی شده در پروانه فعالیت خود جلوتر هستند.

حسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تاکید بر اینکه کیفیت شبکه تلفن همراه به صورت مداوم بررسی می شود ، اظهار داشت: با توجه به آمارها و مستندات موجود اپراتورهای تلفن همراه عملکرد مناسبی در حوزه توسعه کمی این نوع از خدمات داشته اند که همین امر موجب می شود تا تلاش بیش از پیش روی کیفیت این شبکه انجام شود و آن را به صورت مداوم ارتقاء دهند.

وی گفت: در صورتی که شاخص های اپراتورهای تلفن همراه کشور را یکسان در نظر بگیریم کیفیت شبکه های این اپراتورها در مناطق تحت پوشش در یک سطح قرار دارد اما از سطح مطلوب فاصله دارند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات با اشاره به برخی مشکلات اپراتورهای موبایل بویژه در شهرهای بزرگ تصریح کرد: نصب و راه اندازی ایستگاههای جدید و برخی تداخل های فرکانسی از جمله مشکلاتی است که روی کیفیت اپراتورهای شبکه تلفن همراه تاثیر می گذارد .

وی با بیان اینکه این موضوع از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال پیگیری است ، ادامه داد : مکاتبات و همکاریهای لازم در تهران از طرف شرکت ارتباطات مشترک شهر که مسئولیت ایجاد سایتهای تلفن همراه را دارد و در دیگر شهرهای بزرگ کشور از طریق مناطق سازمان تنظیم مقررات برای تحقق نیازهای اپراتورها در حال انجام است.

رضوانی با تاکید بر اینکه پوشش جمعیتی و پوشش جاده ای اپراتور ایرانسل براساس تعداد شماره های موجود آن تعریف شده، خاطرنشان کرد: طبیعی است اگر میزان واگذاری پس از تایید کمیسیون تنظیم مقررات افزایش پیدا کند باید تعهدات پوشش جمعیتی و جاده ای این شبکه نیز افزایش یابد.

وی در مورد تعهدات اپراتور اول تلفن همراه نیز گفت: پوشش جمعیتی 85 درصدی در کل سالهای پروانه ، پوشش کل جاده های اصلی ، پوشش کل جاده های بین فرمانداری ها و پوشش کل جاده های ریلی در طول سالهای پروانه از جمله تعهدات اپراتور اول است که این اپراتور تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است.

  • ۸۹/۰۸/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">