ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پول ساخت ماهواره پیام 2 هنوز پرداخت نشده است

| چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

عضو حقیقی شورای عالی فضایی با بیان اینکه بودجه ماهواره پیام 2پرداخت نشده است، گفت: مشخصات فنی ماهواره‌ پیام 2 که از نوع سنجشی است، ازسوی سازمان فضایی ایران تأیید شده اما برای شروع کار باید پیش پرداخت فاز اول این ماهواره پرداخت شود.

سید مصطفی صفوی عضو حقیقی شورای عالی فضایی در گفت وگو با فارس با بیان اینکه مشخصات فنی ماهواره پیام ۲ تأیید شده است،گفت: مشخصات فنی ماهواره‌  پیام ۲ از نوع سنجشی و با دقت یک متر از سوی  سازمان فضایی ایران تأیید شده است اما برای شروع کار باید پیش پرداخت فاز اول این ماهواره پرداخت شود که همچنان منتظر وصول آن هستیم.

وی با بیان اینکه ماهواره پیام۲ از سوی محققان و دانشمندان  دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته خواهد شد، افزود: ساخت این ماهواره‌ توسط ۹۱ دانشمند دانشگاه صنعتی امیرکبیر در فاز اول با کادر تخصصی ۱۱ نفر از اعضای هیأت علمی و ۸۰ دانشجوی مقاطع ارشد و دکتری انجام می شود که البته این اتفاق بعد از پرداخت بودجه از سوی سازمان فضایی است.

عضو حقیقی شورای عالی فضایی فاز اول این پروژه را اجرای طراحی‌ مفهومی و چهار حوزه توسعه تکنولوژی و فناوری ماهواره دانست و اضافه کرد: هدف مهم ماهواره سنجشی تصویربرداری بوده و مدار آن از ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر است البته ماهواره قبلی این دانشگاه با درجه قدرت تفکیک ۴۰ متر بود اما اکنون ماهواره سنجشی با درجه قدرت تفکیک یک متر خواهد بود که به عنوان چالش بزرگ تحقیقاتی محسوب می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">